کد خبر: 233349
تاریخ انتشار :

تشریح دلایل توقیف کشتی تجاری مارشال توسط ایران از سوی سازمان بنادر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز در پی انتشار خبر «توقیف یک فروند کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال» در رسانه های داخلی و خارجی، سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه ای اعلام کرده است: در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه جاری یک کشتی متعلق به خطوط کشتیرانی مرسک (MAERSK ) براساس حکم دادگاه حقوقی تهران توقیف و به لنگرگاه بندر شهید باهنر در بندرعباس منتقل و متوقف شد.
در این بیانیه می خوانیم: حکم صادره بر اساس دعوای حقوقی یک شرکت خصوصی به نام شرکت فرآورده های نفتی پارس طلائیه علیه شرکت کشتیرانی مرسک لاین صادر شده است. این دعوی در دادگاه‌های حقوقی در سال‌های اخیر طرح و پس از طی مراحل دادرسی،‌ اخذ دفاعات طرفین و تجدیدنظر خواهی، حکم مذکور توسط دادگاه صالحه صادر و شرکت مرسک براساس حکم قطعی قابل اجرا ،‌ محکوم به پرداخت خسارت مالی در حق خواهان شده است.
در این بیانیه تصریح شده است: این حکم برابر رویه معمول و در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و داخلی به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی امور دریایی ابلاغ و توسط نیروهای عملیاتی اجرا شده است. این موضوع صرفاً جنبه حقوقی داشته و مرتبط کردن آن با مسائل سیاسی، ناشی از عدم اطلاع از مقررات و محتوای پرونده مربوطه است.
سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص به هیچ وجه ذینفع نبوده و دعوایی علیه شرکت یاد شده مطرح نکرده است، همچنین با توجه به ماهیت قضایی امر و با عنایت به اینکه شناور توقیف شده هم اکنون در اختیار مراجع قضایی است، آزادی آن هم صرفاً برابر حکم قضایی امکان‌پذیر است. این سازمان همواره همت خود را صرف اجرای دقیق قوانین و مقررات داخلی و بین المللی کرده و در چارچوب استانداردهای جهانی تسهیلات لازم برای پذیرش ایمن خطوط کشتیرانی را فراهم داشته است و در موضوع فوق نیز امیدوار است با همکاری طرف‌های ذینفع موضوع به سرعت فیصله پیدا کند.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها