کد خبر: 236384
تاریخ انتشار :

عجیب ترین کالاهای دست دومی که مردم ایران می فروشند را ببینید/ از چاپارخانه عباسی تا بوقلمون تایلندی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از سایت صدای اقتصاد یاد آدم هایی کلاه به سر که محصولات دست دوم خانه ها را با قیمتی ناچیز خریداری می کنند. اما حالا در دنیای مدرن و الکترونیک، دیگر خبر زیادی از این سمساری ها نیست، به جایش مردم در اینترنت و سایت های مختلف، اجناس دست دوم خودشان را قیمتی مورد نظرشان برای فروش می گذارند و آنهایی هم که خریدار این محصولات هستند، به این سایت ها مراجعه می کنند.
*چه استانی چه چیزی بیشتر می فروشد؟
در یکی از این سایت های اینترنتی خرید و فروش لوازم دست دوم، به نکات قابل توجهی برخورد می کنید. تهرانی در صدر فروش کالا در سراسر کشور قرار دارند و بیشترین کالای دست دومی که برای فروش گذاشته اند، شامل لوازم خانگی و وسایل نقلیه می شود.
کمترین آمار فروش هم به استان کهکیلویه و بویر احمد رسیده است. بیشترین محصولات برای فروش گذاشته شده این استان، به لوازم الکترونیکی و خدمات، کسب و کار است. محصولاتی مثل فروش بازی «COD Ghost ریجن ALL برای PS4»، 75 هزار تومان به فروش می رسد.
هر استانی به اقضای منابعی که دارد، فروشش هم در همان زمینه بیشتر است. مثلا در گیلان و مازندارن، بیشترین محصول برای فروش، شامل املاک می شود. املاکی که شامل، خانه های کلنگی، ویلایی و زمین های کشاورزی می شود.
در بین کالاهای برای فروش، محصولات جالب و جذابی هم دیده می شود. به طور مثال، گلستانی ها، رینگ بوکس متحرک را به قیمت 10 میلیون تومان برای فروش گذاشته اند.
یک آگهی در سنندج به فروش و معاوضه باغ ویلا با ماشین شاسی بلند، به قیمت 180 میلیون تومان به چشم می خورد.
سیستان و بلوچستان ها هم یک جفت کفتر با قیمت 40 هزار تومان برای فروش گذاشته اند. البته آنها یک بوقلمون تایلندی مشکی هم دارند که قیمتش یک میلیون و 500 هزار تومان است. در حوزه فروش حیوانات زنده، «کبوتر یهودی زرد سالم» هم به چشم می خورد که قیمتش 250 هزار تومان است.
با این حال، فروش پرندگان فقط مختص سیستان و بلوچستان نیست و در شهر کرد هم یک خروس جنگی به قیمت 200 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.
محصولات فروش جذاب تر می شود وقتی که اصفهانی ها، چاپارخانه عباسی را به قیمت یک میلیارد و 500 میلیون تومان می خواهند بفروشند. البته آن ها در زیر فروش آگهی فروش چاپارخانه، نوشته اند: «چاپارخانه عباسی شهر نایین با متراژ725 مترو با سند 6 دانگ سند به فروش می رسد و از طرف میراث فرهنگی و صنایع گردشگری تا سقف 500 میلیون تومان وام داده می شود و می توان این بنا را تبدیل به رستوران، سفره خانه کرد و به خاطر اینکه جژ اثار میراث فرهنگی می باشد هیچگونه عوارض و مالیات به این خانه تعلق نمی گیرد.»
به این ترتیب، در دنیا الکترونیک امروز و سایت های فروش کالهای دست دوم، می توان هر کالا و حیوان زنده و جنسی را دید که مردم می خواهند بفروشند و مسلما عده ای هم پیدا می شوند که خریدار آن باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها