کد خبر: 238663
تاریخ انتشار :

طلای جهانی بالای 1200 دلار ماند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1223 دلار در مقایسه با 1227 دلار در روز جمعه معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.1 درصد کاهش به 1223 دلار رسید.

طلا تا روز جمعه برای چهارمین روز متوالی صعود داشت که طولانی‌ترین روند صعود از ماه مارس به این سو بود.این فلز ارزشمند در روزهای اخیر با انتشار آمار اقتصادی مایوس کننده آمریکا که به ارزش دلار و انتظارات مربوط به تغییر سیاست پولی بانک مرکزی این کشور لطمه زده، تحت پشتیبانی قرار گرفته است. آمارهای روزهای گذشته این دیدگاه را تقویت کردند که اقتصاد آمریکا هنوز به اندازه کافی قوی نشده تا بانک مرکزی اقدام به افزایش نرخهای بهره کند.

نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد و به جذابیت این فلز برای سرمایه گذاری لطمه می‌زند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

بهای معاملات طلا هفته گذشته 3.1 درصد رشد کرد و بیش از 1.7 میلیارد دلار به ارزش صندوقهای سرمایه گذاری طلا افزوده شد که بیشترین میزان در چهار ماه گذشته بود.

طلا در ماه مه تقریبا چهار درصد رشد داشته با اینهمه این فلز از ابتدای سال 2015 تاکنون با تلاش معامله گران بازار برای ارزیابی زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا، بیش از 10 بار بین رشد و سقوط قیمت نوسان داشته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها