کد خبر: 245647
تاریخ انتشار :

معاون بازریابی و فروش ایران خودرو خبر داد: قیمت قطعی تندر اتومات ۴۷.۵ میلیون تومان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مصطفی خان‌کرمی در نشست خبری به بیان توضیحاتی در مورد سیاست شرکت ایران خودرو در فروش محصول جدید دنا پرداخت و اظهار داشت: در قیمت گذاری خودروی دنا اختلاف نظری میان شورای رقابت و ایران خودرو بوجود آمد که در نهایت فروش این محصول با قیمت تعیین شده شورای رقابت در بازار داخلی به صرفه نبود به همین دلیل تصمیم بر فروش این محصول فقط در بازارهای صادراتی هدفگذاری شد.

وی با اعلام اینکه تقاضای وزارت صنعت و مکاتبات صورت گرفته با این شرکت ضمن تقاضای مردم در سطح بازار باعث شد تا تغییرات مقطعی در فروش محصول دنا در داخل کشور بوجود آید افزود: یک ماه پیش این شرکت با توجه به تقاضا و گلایه مردم دو هزار دستگاه خودروی دنا را برای مرداد و شهریور پیش‌فروش کرده است.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه قرار است به صورت ماهانه هزار دستگاه دنای پیش فروش شده به بازار عرضه شود، گفت: البته این شرکت تمام تعهدات قبلی خود در دنا را تا اواخر تیرماه به پایان خواهد رساند و در مجموع یک درصد تولید را به بازار داخلی و عرضه و پیش فروش این محصول خواهد گذاشت . برهمین اساس مشتریانی که در پیش فروش این خودرو شرکت کرده‌اند به ترتیب در مهر، آبان و‌آذرماه خودروهای خود را دریافت خواهند کرد.

خان‌کرمی در مورد تندر اتومات که اخیراً این شرکت پیش فروش آن را آغاز کرده است، نیز افزود: در یک سال اخیر به دلیل مشکلات تأمین قطعات این خودرو اختلالی در فروش تندر 90 دستی و اتومات ایجادشده بود که در حال حاضر با هماهنگی با شرکت رنو پارس، تامین قطعات افزایش یافته است و مشکل تامین قطعات نداریم.

* قیمت قطعی تندر اتومات 47 میلیون و 500 هزار تومان

وی اضافه کرد:پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا آخر تیرماه، تمامی تعهدات گذشته صفر و نیاز بازار در بخش تندر اتومات و دنده‌ای تأمین شود ضمن اینکه برای پیش فروش‌های جدید، تحویل مهر، آبان و آذر در نظر گرفته شده است.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: قیمت قطعی تندر اتومات 47.5 میلیون تومان است ضمن اینکه سه هزار دستگاه ظرف دو ساعت بر روی سایت از طریق خرید مستقیم مردم و نمایندگی‌ها فروخته شده است.

خان کرمی در رابطه با وضعیت فیس‌لیفت تندر 90 و همچنین مذاکره با بنز در زمینه خودروهای سواری، اظهار کرد: فیس‌لیفت تندر 90 ایران خودرو هنوز نهایی نشده است. در زمینه‌ مذاکره با بنز نیز شرکت ستار ایران مذاکرات با این شرکت در زمینه همکاری‌های بیشتر داشته است

وی با بیان اینکه کپچرخودروی روز دنیا بوده که فیچرهای مطلوبی در آن تعبیه شده است، افزود: این خودرو یکی از محصولات روز تولیدی شرکت رنو است که دنده اتومات، سیستم تعلیق روز دنیا و استاندارد یورو 5 را در اختیار دارد. برهمین اساس ایران خودرو در گام اول نخست این خودرو را به صورت CBU به بازار عرضه خواهد کرد اما به مرور بخشی از قطعات این خودور را داخلی سازی خواهیم کرد. همچنین برنامه ریزی شده تا پایان سال 2 هزار دستگاه دیگر از خودروی کپچر عرضه کنیم تا بتوانیم بخشی دیگر از نیاز بازار را پاسخ دهیم.

*عرضه 150 دستگاه کپچر با قیمت 105 میلیون تومان تا پایان تیرماه

وی افزود: قرار است با توجه به زمان تحویل و مذاکراتی که با رنو صورت گرفته، این خودرو را به صورت فروش فوری و پیش فروش به بازار داخلی عرضه کنیم به نحوی که 150 دستگاه تا انتهای تیرماه با قیمت 105 میلیون تومان به مشتریان تحویل خواهد شد. البته به مناسبت نیمه شعبان نیز این خودرو را با تخفیف و با قیمت 98 میلیون و 900 هزار تومان فروش فوری کرده ایم و تعدادی از این خودرو نیز به صورت پیش فروش با قیمت 60 میلیون تومان پیش پرداخت با قیمت قطعی و تحویل مهر و آبان عرضه می‌شود.

معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو در رابطه با فروش این محصول هم گفت: تمام فروش‌ها بر روی سایت صورت گرفته که البته امکان خرید برای متقاضیان عمومی و نمایندگی های ایران خودرو وجود دارد به نحوی که هر فرد تنها می‌توانست با محدویت استفاده از کد ملی فقط یک خودرو ثبت نام کند. در حال حاضر850 دستگاه از خودروی کپچر تاکنون پیش فروش و فروش قطعی شده در حالی که تقاضای بازار 50 هزار دستگاه است اما تمامی فروش‌ها براساس سفارش گذاری و حمل از سوی رنو صورت گرفته و تعهدی بالاتر از سفارش گذاری را برای خود ایجاد نکرده ایم.

خان کرمی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تعداد تحویلی شرکت رنو در خودروی کپچر به ایران محدود است، اظهار داشت: برای حفظ حقوق مشتریان سایت داخلی خرید خوودروی کپچر برای کل مجموعه کل کارکنان و مدیران ایران خودرو بسته بود و هیچ فردی از داخل مجموعه امکان ثبت نام را ندارد، ضمن اینکه برای نمایندگی ها نیز محدودیت ثبت نام تنها یک خودرو وجود دارد.

وی در خصوص افزایش قیمت خودرو هم گفت: ایران خودرو نیز مانند سایر خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را ارائه کرده است و البته در نهایت نیز تابع تصمیمات شورای رقابت هستیم و هنوز پاسخی در این زمینه به ما داده نشده است.

معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه در شرایط فعلی رکود در تمام صنایع وجود دارد، اظهارداشت: امسال برنامه تولید 660 هزار دستگاه خودرو هدف‌گذاری شده است و برنامه فروش خودرو به صورت منطقه‌ای در کشور نیز در دستور کار است، ضمن آنکه هدف‌گذاری ایده‌آلی در زمینه کیفیت و عدم مراجعه خودروهای تولیدی به تعمیرگاه‌هاگرفته شده که اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها