کد خبر: 264742
تاریخ انتشار :

نفت آمریکا 39 دلار شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، نفت برنت و نفت سبک امریکا در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از کاهش تقاضای ناشی از رکود چین در بحبوبحه مازاد عرضه جهانی به سطح جدیدی از سقوط طی 6.5 سال گذشته رسید.

نفت برنت در معاملات امروز(دوشنبه) با یک دلار و دو سنت کاهش به 44 دلار و 44 سنت در هر بشکه تنزل کرد. نفت برنت در معاملات امروز تا 44 دلار و 24 سنت (پایین ترین قیمت از فوریه 2009 تاکنون) نیز سقوط کرد.

نفت آمریکا نیز امروز با یک دلار و 15 سنت کاهش 39 دلار 30 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت آمریکا در برخی از ساعات معاملات به 39 دلار رسید که پایین ترین قیمت از فوریه 2009 تاکنون محسوب می‌شود.

بانک ای ان زد در یادداشتی اعلام کرد: اخبار بخش عرضه همچنان بازار را تحت الشعاع قرار داده است. نگرانی درباره افزایش عرضه نفت ایران نیز پس از سخنان وزیر نفت این کشور مبنی بر اینکه ایران به هر قیمتی تولید خود را افزایش خواهد داد، بالا گرفته است.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرد: برگزاری نشست اضطراری اوپک ممکن است در ایجاد ثبات در قیمتها موثر باشد.

الجزایر دیگر عضو اوپک نیز درخواست مشابهی را مبنی بر برگزاری نشست اضطراری مطرح کرده ولی دیگر نمایندگان این سازمان گفته اند هیچ نشستی در برنامه اوپک وجود ندارد.

زنگنه همچنین افزود: کره جنوبی با افزایش خرید نفت از ایران پس از لغو تحریمها موافقت کرده است. مقامات دولتی و تجاری کره جنوبی برای امضای قراردادهایی در بخش نفت و گاز به ایران سفر کرده اند.

موسسه تحقیقاتی بی ام آی که بخشی از آژانس رتبه بندی فیچ است اعلام کرد: هرچه به سپتامبر نزدیک می‌شویم بی ثباتی بیشتری در بازار جهانی نفت از جمله میزان تقاضای نفت چین، انعطاف تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا و عمق و سرعت روند کاهش فصلی در تولید یالایشگاهها ایجاد می‌شود.

دانیل آنگ از موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: با توجه به روند تغییرات قیمت نفت ما انتظار نداریم که قیمتها شناور بمانند.

شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی دو دکل حفاری دیگر را به دکلهای فعال اضافه کردند که بیانگر فشار بیشتر روی بازار اشباع کنونی است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها