کد خبر: 288499
تاریخ انتشار :

سیف با راه‌اندازی بورس ارز موافقت کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه پس از ماه‌ها مطالعه و بررسی، شورای عالی بورس با تاسیس بورس ارز موافقت کرد، افزود: با توجه به تجربه و پتانسیل بالای بورس کالا به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه، معاملات آتی ارز در این بورس راه اندازی خواهد شد.

عضو شورای عالی بورس گفت: راه اندازی بورس ارز که در آخرین جلسه شورای عالی بورس مورد تصویب قرار گرفت، کار خود را با معاملات آتی ارز در بورس کالای ایران شروع خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که معاملات آتی ارز در بورس کالا چه زمانی آغاز می شود؟ گفت: آغاز معاملات آتی ارز به تک نرخی شدن ارز، زمان رفع محدودیت های نقل و انتقال وجوه به داخل و خارج کشور، ساماندهی صرافان از طریق یک سامانه اطلاعاتی و از همه مهمتر عزم و اراده بانک مرکزی برای آغاز این معاملات بستگی دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به حضور ولی الله سیف، ریس کل بانک مرکزی در شورای عالی بورس و تصویب راه اندازی بورس ارز در این شورا، آیا مقاومتی از سوی بانک مرکزی برای این کار وجود دارد؟ گفت: خیر، رییس کل بانک مرکزی موافق راه اندازی بورس ارز است و مقرر شده برنامه زمان بندی تاسیس و آغاز فعالیت این بورس در هفته های آینده تدوین شده و به این شورا ارائه شود.

پور ابراهیمی در مورد انتظاری که از راه اندازی معاملات آتی ارز می رود، گفت: توقع داریم این معاملات در گام نخست، ریسک پذیری سرمایه گذاری خارجی در کشور را پوشش دهد که به واسطه ابزارهای مشتقه که در این بورس ارائه می شود، می توان این ریسک و نگرانی از خروج ارز را برای سرمایه گذاران کاهش داد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها