کد خبر: 302308
تاریخ انتشار :

تحلیل رئیس کمیسیون انرژی مجلس از تعیین قیمت نفت در بودجه/ بودجه 95 رونق را به اقتصاد بازمی‌گرداند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی مروی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز درباره مهمترین ویژگی های لایحه بودجه سال 95 گفت: با توجه به برداشتن تحریم ها امیدواری ما در حوزه اقتصادی بیشتر است و بودجه نیز با مشخصاتی که رییس جمهور در مجلس در مورد بحث اشتغال، وابستگی کم به نفت و توجه به محرومین و توجه به تولید و سرمایه گذاری مطرح کرد می تواند امیدوار کننده باشد .

وی در مورد پیش بینی افزایش تولید نفت برای جبران کاهش قیمت نفت اظهار کرد: از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی به صورت جدی مطرح شد ابعاد مختلفی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بررسی شده است که این طرح ها در بحث تولید، کشاورزی و مالیات هاست و منظور ما از مالیات افزایش صف مالیات نیست بلکه گسترش پایه های مالیاتی یعنی شناسایی مودیان جدید و تعداد مالیات دهندگان است.

مروی با اشاره به قیمت نفت در بودجه 95 نیز گفت: قیمت نفت را نمی توان به صورت دقیق پیش بینی کرد و آنچه که ما الان انجام میدهیم تولید 500 هزاربشکه است که اگر بقیه کشورها تولیدشان را افزایش ندهد و سقف اوپک افزایش پیدا کند این نیز یکی از دلایل کاهش قیمت نفت است گرچه قیمت نفت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

وی تاکید کرد: قطعا در بودجه سال 95 نیز همانند بودجه سال 94 دونرخ را مدنظر قرار می دهیم که یکی نرخ پیشنهادی دولت و دیگری نرخ واقعی است که نرخ پیشنهادی دولت همان 40 دلار است و نرخ واقعی نیز قیمت روز بازار است و فکر نمی کنم مشکلی پیش بیاید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بودجه سال آینده باعث رونق در کشور می شود گفت: امیدواریم بودجه 95 بتواند 5 درصد رشد اقتصادی را محقق کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها