کد خبر: 303950
تاریخ انتشار :

بنزین ارزان تر از آب و پپسی/ وقتی هر قوطی پپسی نصف قیمت بنزین می شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، قیمت روغن موتور هم به طور بی سابقه ای کاهش یافته است.در حال حاضر هر لیتر بنزین سوپر 40 سنت رسیده این درحالی است که قیمت آب معدنی 1.5 لیتری 2 دلار و 15 سنت قیمت دارد.یک قوطی پپسی 80 سنت و شش عدد تخم مرغ یک دلار و 6 سنت در امارات متحده به فروش می رسد.

یک شهروند ساکن دوبی گفته اگرچه کاهش قیمت بنزین باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود اما ادامه دار شدن کاهش بهای نفت می تواند تاثیر در زندگی شهروندان این کشور بگذارد و به نظر خطرناک است.

البته فعالان محیط زیست نسبت به عواقب کاهش بهای نفت هشدار داده اند که کاهش بهای نفت و افزایش مصرف بنزین ارزان به محیط زیست اسیب خواهد زد.

نفت برنت از ماه ژانویه 2015 تاکنون قیمت نفت 30 درصد کاهش داشته و از 53 دلار به 35 دلاردر هر بشکه رسیده است.البته کارشناسان مهمترین دلیل این کاهش قیمت را رشد کند اقتصاد چین ارزیابی می کنند.چین یکی از بزرگترین خریداران نفت در جهان محسوب می شود.در کنار چین،سیاست افزایش تولید نفت در اوپک و بازگشت ایران به بازار جهانی نفت بعد از لغو تحریم های بین المللی از جمله عوامل ادامه دار شدن کاهش بهای نفت به شمار می رود.

سهیل المنظوری وزیر نفت امارات متحده گفته است با ورود نفت ایران به بازار جهانی قیمت نفت مجددا کاهش خواهد یافت.زیرا با ورود نفت جدید به بازاری که تقاضا دران محدود شده باعث می شود که قیمت نفت باز هم سقوط کند.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها