کد خبر: 310485
تاریخ انتشار :

معاون وزیر صنعت:واردات کالا کاهش یافت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محسن صالحی‌نیا امروز (چهارشنبه) در همایش ملی بررسی جایگاه صنایع نساجی و پوشاک در پساتحریم و نقش استان اصفهان به عنوان قطب نساجی کشور، اظهار کرد: شرایط عمومی کشور به لحاظ اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. صنعت نساجی قطعا یک صنعت بالنده، دارای ارزش افزوده بالا، فناوری مناسب و قدمت طولانی است.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی نسبت به بسیاری از صنایع کشور بالنده‌تر است، افزود: باید برای ایجاد ارزش افزوده برای صنعت نساجی مزیت‌هایی را ایجاد کنیم. صنعت نساجی یکی از صنایعی است که وابستگی زیادی به دولت ندارد و حتی می‌توان گفت وابستگی آن تقریباً به دولت در حد صفر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استفاده از فناوری‌های به روز در صنعت نساجی اشاره و خاطرنشان کرد: در رابطه با نوسازی واحدها اقداماتی باید انجام شود. پیرامون نوسازی واحدها اقداماتی انجام شد، اما به دلیل مسائل تحریم ابتر ماند. از صنعتگران دعوت شد که برای اجرای طرح‌های نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی خود اقدام کنند. دولت نیز پیرامون این قضیه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

صالحی‌نیا به حضور هیات‌های تجاری و بازرگانی در کشور اشاره کرد و گفت: در میان هیات‌های تجاری که به کشور می‌آیند، کمتر هیئتی وجود دارد که علاقه خود را به صنعت نساجی ایران بیان نکند.

وی افزود: وضعیت صنعت نساجی از لحاظ صادرات نسبت به صنایع دیگر مناسب است. به دلیل عدم امکان نقل و انتقال پول، عدم امکان ارتباط با برخی از کشورها و به دلیل نابسامانی‌های کشورهای همسایه نتوانستیم آن طور که باید و شاید صادرات را در بخش نساجی انجام دهیم که این موضوعات نیز در حال برطرف شدن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با شناسایی ظرفیت‌های کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه می‌توان یک دیدگاه جدید از منظر ساخت و ساز در ایجاد و اجرای پروژه‌ها داشت.

صالحی نیا با بیان اینکه کمبود نقدینگی بسیاری از واحدهای صنعتی را دچار چالش کرده است، اضافه کرد: در سال گذشته به دلیل رکود جهانی واردات در بعضی بخش‌ها افزایش و در برخی بخش‌های دیگر کاهش یافت که این واردات در صنعت کشور تاثیر منفی گذاشته است اما در مجموع شاهد کاهش واردات در بخش کالا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان قطب تولید الیاف و تولید نساجی و پوشاک است و به طور ویژه به آن خواهیم پرداخت.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها