کد خبر: 311139
تاریخ انتشار :

مقصر اصلی گرانی گوشت کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این روزها با شنیدن صدای پای بهار کارمندان و حقوق بگیران دست به چرتکه شدند تا دخل و خرجشان را با هم جور کنند چرا که با توجه به افزایش نجومی قیمت ها باید بیش از گذشته دست به عصا باشند.

براساس این گزارش درحالی که مسئولان برای حفظ آرامش بازار از ثبات قیمت ها خبر می دهند، بازار حرف دیگری برای گفتن دارد بطوریکه درمیان کاروان گرانی قیمت ها طی روزهای اخیر، افزایش قیمت گوشت قرمز سر به فلک کشیده است و هرکس دلایل خود را برای توجیه این گرانی ها دارد اما در این بین عده ای صادرات و قاچاق دام زنده را عامل این افزایش می دانند؛ این در حالیست که برخی مسئولان این اظهارات را قبول ندارند.

براساس این گزارش وزیر جهاد کشاورزی نیز در این خصوص معتقد است طبق آمارهای موجود قیمت دام و گوشت قرمز در بخش تولید افزایشی نداشته این درحالی است که سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده از افزایش قیمت دام زنده در بازار خبر می دهد.

علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت گوشت و کاهش عرضه دام زنده اظهار داشت: طی روزهای اخیر افزایش قیمت گوشت قرمز به بحث عرضه مربوط نمی شود چراکه عرضه به میزان کافی وجود دارد.

وی افزود: با کشتار دام زنده و تولید و عرضه آن در بازار به سبب وجود دلالان و واسطه گران شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار هستیم.

عزیزاللهی با اشاره به صادرات دام زنده و تاثیر آن در افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: سالانه حدود 900 تا یک میلیون راس دام سبک و سنگین به بازار هدف به صورت قاچاق و رسمی صادر می شود اما میزان آن زیاد نیست که بتواند تاثیری در افزایش قیمت گوشت در بازار داشته باشد.

وی یادآورشد: صادرات دام زنده از دو ماه گذشته تا کنون به سبب مشکلاتی که بین ایران و برخی کشورهای عربی به وجود آمده متوقف شده و تنها ممکن است برخی ایام خاص تا حدودی در شرایط بازار تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران تصریح کرد: اگر دامدار قیمت دام زنده را افزایش دهد باید گفت که در افزایش قیمت گوشت در بازار دخیل است اما باید گفت که در چندماه گذشته قیمت دام زنده تغییر چندانی نداشته که بتواند قیمت گوشت را افزایش دهد.

در این خصوص علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال،کمبود و قاچاق دام شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار هستیم.

وی افزود: هر کیلو گوشت شقه بدون دنبه به قیمت 33 تا 34 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

ملکی تصریح کرد: از امور پشتیان امور دام درخواست کردیم ذخایر به بازار وارد کند تا شاهد افزایش قیمت بیشتر نباشیم.

ماجرای افزایش قیمت ها بیشتر به کی بود کی بود من نبودم ها نزدیک است هرکس دلایل خاص خود را دارد که البته دیگری آن را نقض می کند اما آنچه که از اهمیت برخوردار است کاهش قیمت هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها