کد خبر: 320878
تاریخ انتشار :

«اقتصاد مقاومتی» ملی است نه تک بخشی/ همه نهادها مشارکت کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، امسال به تدبیر رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفته است.
ابوذر ندیمی درباره این نامگذاری گفت: موضوع های ملی فقط مختص قوه مجریه نیست و همه مردم، بخش خصوصی، تعاونی ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی، آستان ها و قرارگاه ها كه به نوعی در فرآیند اقتصادی مشاركت دارند، باید رویكرد اقتصاد مقاومتی را دنبال كنند.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی در سایه مردمی كردن تولید ثروت محقق می شود. از این رو، امسال سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در اركان فعالیت های اجرایی نهادینه شود.
نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: حضور مردم، اصناف و بازار، عزم ملی و هماهنگی دست اندركاران امور اقتصادی كشور به تحقق این مهم كمك می كند.
وی درباره اهمیت نقش مردم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از اقتصاد كشور، دولتی و بخشی از آن تعاونی و خصوصی است؛ یعنی عرصه اقتصاد متشكل از سه بخش تولید، توزیع و مصرف است كه مردم در هر سه عرصه نقش اساسی دارند؛ از طرفی، واردات و صادرات كشور نیز تابعی از رویكرد ملی است كه مردم بخشی از آن به شمار می روند؛ در بُعد مدیریت و عزم ملی نیز باید مردم با حاكمیت هماهنگ شوند. بنابراین مردم در همه زمینه ها می توانند نقش آفرین باشند.
ندیمی بر لزوم توجه مجلس و دولت به موضوع تصویب و اجرای قوانین و پایش آن تاكید كرد و افزود: دولت و مجلس در مقام تقنین، نظارت، اجرا و ارائه راهكارها باید با هم تعامل داشته باشند تا زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم شود.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس اضافه كرد: اگر تولید در داخل كشور رونق پیدا كند، آثار گسترده ای بر بازار كار، كالا، پول و سرمایه و نیز تامین منابع مالی از محل مالیات خواهد داشت. همچنین دشمن نمی تواند به بهانه تحریم مالی، جلوگیری از انتقال پول و... سیطره خود را بر اقتصاد حفظ كند.
ندیمی اجرای اقدام های موثر در زمینه تولید را مهم دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینكه تا می توانیم به داخل برگردیم، سطح تولید و كیفیت را افزایش و واردات كالای مصرفی را كاهش دهیم.
وی تاكید كرد با توجه به این امر، مجلس باید به وظیفه خود یعنی قانونگذاری و نظارت عمل و هر قانون ناقص را بازنگری كند.
به گفته وی، قوه قضاییه نیز باید پس از ارجاع موضوع فساد اقتصادی بسرعت به آن رسیدگی كند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها