کد خبر: 331641
تاریخ انتشار :

نفت 50 دلاری شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، پس از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، بهای نفت امروز به حدود 50 دلار در هر بشکه رسید. این بالاترین بهای نفت خام آمریکا در 7 ماه گذشته محسوب می شود. احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن (6 روز آینده) نیز در بهبود بازار نفت بی تأثیر نبوده است.

بهای نفت خام برنت با افزایش 55 سنت به 49 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افزایش 62 سنت به 49 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین بهای نفت خام آمریکا از اواسط ماه اکتبر سال گذشته میلادی (حدود 7 ماه پیش) محسوب می شود.

اطلاعات جمع آوری شده بوسیله یک گروه صنعتی نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا با کاهش 5.1میلیون بشکه در هفته گذشته به 536.8 میلیون بشکه رسیده است. این رقم خارج از انتظار تحلیلگران بود. از علل کاهش ذخایر نفت می توان به آتش سوزی کانادا اشاره کرد که باعث شد 1.5 میلیون بشکه از تولید روزانه طلای سیاه در این کشور کاهش یابد.

بهای طلا نیز برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت و بیشترین رکورد کاهش را در یک ماه گذشته رقم زد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهش 22 دلار و 30 سنت (معادل 1.7 درصد)، 1229.20 دلار معامله شد. این کمترین بهای طلا از 14 آوریل (26 فروردین 95) محسوب می شود. علت کاهش بهای فلز زرد این است که انتظار می رود بانک "فدرال رزرو" آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها