کد خبر: 335933
تاریخ انتشار :

نعمت‌زاده: موانع همکاری با آلمان تقریبا برطرف شده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از دویچه وله، محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگویی با نشریه‌ی آلمانی‌زبان "هندلزبلات" که متن آن روز پنج‌شنبه منتشر شد ابراز امیدواری کرد که موانع "کوچک و حاشیه‌ای" از سرگیری همکاری‌های دو کشور بزودی برطرف شوند.
مهم‌ترین مشکلات باقی‌مانده در مسیر عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران و آلمان بدهی برخی شرکت‌های خصوصی‌سازی شده به بانک‌های آلمانی و بیمه‌های صادراتی است که به دوران تشدید تحریم‌ها مربوط می‌شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی حدود ده روز پیش به برلین سفر کرد و ضمن دیدار با زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و قائم مقام صدراعظم آلمان، مرکز همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا را در این شهر افتتاح کرد.
بدهی نیم میلیارد یورویی ایران
نعمت‌زاده گفته که "پس از دیدارش با گابریل به نظر می‌رسد آخرین مشکلات گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور "به سرعت" قابل برطرف شدن هستند".
او احتمال می‌دهد سفر قائم مقام صدراعظم آلمان به تهران که ماه گذشته به خاطر بیماری گابریل به تعویق افتاد، میانه‌ی پاییز امسال انجام شود و راه همکاری‌های میلیاردی میان دو کشور هموار شود.
ایران همچنان ۵۰۰ میلیون یورو به آلمان بدهکار است. به گفته‌ نعمت‌زاده این بدهی‌ها مربوط به شرکت‌های خصوصی‌سازی شده است و درباره تمام تعهدات دولت، توافق‌های لازم انجام شده است.
نعمت‌زاده می‌گوید" ایران علاقمند به همکاری دراز مدت با کشورهای صنعتی مانند آلمان است و اولویت این همکاری‌ها را در زمینه زیرساخت‌ها، به ویژه در حوزه حمل و نقل، نفت و گاز، معدن و تولید محصولات غذایی می‌داند".
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها