کد خبر: 349219
تاریخ انتشار :

بارکیندو رسماً دبیرکل اوپک شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد سانوسی بارکیندوی نیجریه ای امروز با استقرار در محل دبیرخانه اوپک در وین، رسما پست دبیرکلی سازمان کشورهای صادر کننده نفت را در اختیار گرفت.

بارکیندو در یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک که روز دوم ژوئن در وین برگزار شد، به طور رسمی به مدت 3 سال به عنوان دبیر کل جدید اوپک منصوب شد.

وی جانشین عبدالله البدری لیبیایی می شود که از اول ژانویه 2007 عهده دار این سمت بوده است.

بارکیندو که یک تکنوکرات نفتی با تجربه و از افراد قدیمی حاضر در اوپک است، دارای تجربیاتی در صنعت نفت و گاز در سطح بین المللی و داخلی نیجریه است. وی در فاصله سال های 2009 تا 2010 مدیرعامل شرکت ملی نفت نیجریه بوده است.

پیش از آن، بارکیندو جانشین مدیرعامل شرکت ال ان جی نیجریه بود که یک شرکت متعلق به شرکت های ان ان پی سی، شل، توتال و انی ایتالیا بود. قبل از این سمت، او دستیارویژه وزیر سابق منابع نفتی نیجریه و دبیرکل اوک، دکتر ریلوانو لوکمن بود.

بارکیندو همچنین در فاصله سال های 1986 تا 2010، در چند پست کلیدی در درون اوپک ایفای نقش کرده است. وی در سال 1986 به سمت رئیس نمایندگی نیجریه در اوپک منصوب شد. وی همچنین در سال 2006، سرپرست دبیرخانه اوپک شد و در فاصله سال های 2009 تا 2010 نمایندگی نیجریه در شورای حکام اوپک را بر عهده داشت.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها