کد خبر: 379345
تاریخ انتشار :

در گفت وگو با نامه نیوز؛

انتقادهای جمشیدپژویان از سیاست های اقتصادی دولت/ هیچ سیاست ضد تورمی انجام نگرفته است/ رشد اقتصادی به دلیل افزایش فروش نفت است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جمشید پژویان، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با نامه نیوز در خصوص وضعیت اقتصادی کشور گفت: وضعیت اقتصادی کشور اصلا خوب و مناسب نیست و صنایع در حال ورشکستگی هستند. بحث تورم اصلا موضوع مهمی نیست که دولت در این حد به آن بها داده است زیرا خود به خود هم پایین می آمد. وی ادامه داد:به دلیل رکود است که تاکنون تورم پایین است و هیچ ارتباطی با هنر دولت ندارد. پژویان، با بیان اینکه دولت هیچ سیاست ضد تورمی انجام نداده است، خاطر نشان کرد : چون دولت سیاستی در این زمینه اتخاذ نکرده است نمیتوان انتظار رونق را در اقتصاد داشت. همانطور که در مورد رشد صحبت می کنند و ما هیچ اثری از رشد نمیبینیم. همه ما میدانیم که به دلیل صادارات نفتی و افزایش فروش نفت شاخص رشد بالا رفته است زیرا بزرگترین بخش اقتصاد ما را نفت تشکیل می دهد. این کارشناس با تاکید براینکه رشد نفت هیچ ارتباطی با اقتصاد ایران ندارد،یادآور شد: این موضوع هیچ رابطه ای با رشد، صنایع، ایجاد اشتغال و غیره ندارد. پژویان با بیان اینکه دولت در زمان باقی مانده تا پایان دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد، تصریح کرد: تمامی دولت های ما سیاست های اقتصادی غلط و اشتباه را در پیش میگرفتند. مشکل اقتصاد ما مشکل ساختاری است و باید از راه سیاست های اقتصادی حل شود و طبیعتا هم زمان بر است.
وی ادامه داد :اینگونه نیست که این مشکلات را یک و صد شبه حل کرد. اما به هرحال دولت باید شروع کند تا پس از مدتی نتایج آن را ببیند، متاسفانه هیچ دولتی این کار را نکرده است و فقط سیاست های اقتصادی کلان را در پیش گرفتند که کاملاً بی نتیجه بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها