کد خبر: 384549
تاریخ انتشار :

نرخ تورم دی ماه 8.6 درصد اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ولی الله سیف» روز سه شنبه در همایش «اصلاح نظام بانکی؛ چالش ها و الزامات» افزود: پیش بینی نرخ تورم برای کل سال 1395 تک رقمی است که بعد از 25 سال محقق می شود.
**دستاوردهای برجام
به گزارش نامه نیوز، وی در ادامه با تاکید بر تلاش دولت برای پایدار ماندن تورم تک رقمی در اقتصاد کشور اظهار داشت: به نظر می آید نسبت به دستاوردهای برجام اجحاف می شود.
رییس کل بانک مرکزی افزود: هر چند انتقادهایی در این زمینه داریم، اما نمی شود دستاوردهای آن را در رشد اقتصادی، افزارش حجم صادرات نفتی، دستیابی و دسترسی به نظام بانکی جهان و رشد تجارت خارجی نادیده گرفت.
سیف تاکید کرد: انتقادهای ما به برجام درباره تحقق نیافتن همه اهداف است، اما وضع موجود قابل مقایسه با قبل از برجام نیست و بی انصافی است اگر این دستاوردها را نادیده بگیریم.
**ساماندهی بازار ارز
رییس کل بانک مرکزی در ادامه به وضعیت بازار ارز اشاره کرد و گفت: دستاوردهای دولت در این عرصه قابل تردید نیست که مهمترین آن آرامش و ثبات در بازار ارز است که شرایط مطلوبی ایجاد کرده است.
وی کاهش دامنه نوسانات و منطقی کردن نرخ ارز را از سیاست های بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: ما از ابتدا دنبال تثبیت نرخ ارز نبوده ایم.
وی به نوسان های دو ماه پیش بازار ارز اشاره کرد و آن را ناشی از افزایش تقاضای فصلی ارز در پایان سال میلادی 2016 دانست و گفت: بانک مرکزی از مرداد ماه با پیش بینی شرایط، مدیریت بازار را در دستور کار داشت که نتایج آن را اکنون به تدریج می بینیم.
سیف یادآور شد: در شرایط تحریم به دلیل نبود کارگزاری های بانکی ، بخشی از تجارت خارجی به سمت صرافی ها رفت که اقتضائات خاص خود را داشت، اما اکنون که در پس از برجام تجارت خارجی تسهیل شده است، شاهد اقبال برگشت مجدد فعالیت تجارت خارجی به سمت نظام بانکی هستیم که این امر به تدریج حاصل می شود.
وی تاکید کرد، منابع ارزی کشور شرایط مطلوبی دارد و در وضعیت ثبات ارزی قرار داریم و نوسان ها مقطعی است.
سیف درباره انتقاد به تامین مالی بنگاه های تولیدی مشکل دار نیز گفت: از آنجا که اقتصاد ایران بانک محور است، باید این بانک ها تامین مالی می شدند تا از رکود خارج شوند.
رییس کل بانک مرکزی افزود: به رغم تنگناهای مالی، سعی می کنیم منابع تسهیلاتی محدود را به سمت اهدافی که می تواند اثربخشی بیشتر داشته باشد، هدایت کنیم.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها