کد خبر: 393932
تاریخ انتشار :

ساعت های سرنوشت ساز برای کارگران/ پیشنهادهای افزایش حقوق 96 فردا به وزارت کار می رسد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : در شرایطی که حداقل هزینه معیشت یک خانواده کارگری ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شده است کارگران در انتظار جلسه مهم فردای شورای عالی کار هستند تا با توجه به تصمیم این شورا برای زندگی خود در سال آینده برنامه ریزی کنند.

به گزارش نامه نیوز، قرار است فردا دومین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۶ در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شود و کارگران در انتظار نتیجه این جلسه مهم هستند تا بدانند سال آینده چه میزان حقوق دریافت خواهند کرد.

در شرایطی فردا دومین جلسه شورای عالی کار برگزار می شود که ابوالفضل فتح اللهی عضو این شورا درباره جزئیات جلسه اول که هفته گذشته برگزار شد با اشاره به اینکه در این جلسه گزارش، جداول و محاسبات ستاد مزد از گروه‌های هزینه‌ای معیشت خانوار ۳.۵ نفره به عنوان یک سبد معتبر از سوی اعضای شورا پذیرفته شد، گفت: در این جلسه دولت به کارفرمایان اعلام کرد تا پیشنهاد خود را مبنی بر میزان افزایش حداقل دستمزد ۹۶ اعلام کنند.

وی با بیان اینکه همچنین قرار شد گروه‌های کارگری پیشنهاد و انتظار خود را از میزان افزایش حداقل دستمزد ارائه دهند گفت: هر دو گروه کارفرمایی و کارگری باید در جلسه هفته آینده شورای عالی کار نرخ یا درصد پیشنهادی خود برای حداقل دستمزد سال آینده اعلام کنند.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود:در این جلسه همچنین پیشنهاد شد دولت به منظور جبران هزینه‌های تولید، تسهیلات با نرخ ۱۲ درصدی در اختیار کارفرمایان قرار دهد که این موضوع برای تایید دولت برسد.

به این ترتیب در نخستین جلسه شورای عالی کار این نتیجه حاصل شد که نمایندگان کارفرمایی و اعضای کارگری رقم پیشنهادی خود را برای حداقل دستمزد اعلام کنند.

در این شرایط اما کارگران یک درخواست مهم نیز از اعضای شورای عالی کار دارند و آن هم توجه ویزه به گزارش های اخیر بانک مرکزی درباره تغییران قیمتی خدره فروشی برخی مواد خوراکی در تهران است. طبق آخرین بررسی های بانک مرکزی از تغییرات قیمتی خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران برای سال منتهی به13 .12 . 95 نشان می دهد نرخ لبنیات معادل 7.7 درصد، تخم مرغ 21.1 درصد، برنج 31.5 درصد، حبوب 19.9 درصد، میوه ها ی تازه 32.9 درصد، سبز های تازه 24.7 درصد، گوشت قرمز 7.9 درصد، گوشت مرغ 24.4 درصد، قند و شکر 23.9 درصد، چای 14.4 درصد و روغن نباتی 8.4 درصد افزایش داشته است.

در شرایطی که حداقل هزینه معیشت یک خانواده کارگری ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شده است کارگران در انتظار جلسه مهم فردای شورای عالی کار هستند تا با توجه به تصمیم این شورا برای زندگی خود در سال آینده برنامه ریزی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها