کد خبر: 414033
تاریخ انتشار :

راهی برای دور زدن بی‌آبی در تابستان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمید رضا جانباز با بیان اینکه قطع برق می تواند مشکلاتی را در تامین آب ایجاد کند اظهار کرد: برای جلوگیری از این مسئله برای برخی از نقاط جنوبی کشور که تاسیسات حساس داشتند ژانراتورهای اضطراری برق تهیه شده و یک برنامه نیز در خصوص احداث نیروگاه توسط وزارت نیرو تدوین شده است.
به گزارش نامه نیوز ، او ادامه داد: بر اساس این برنامه قرار است در مکان‌هایی که دسترسی به گاز وجود دارد نیروگاه تولید پراکنده احداث شود، به طور خاص در تصویه خانه شماره دو اهواز این کار اتفاق افتاده افتاده و قرار است که بخش خصوصی یک نیروگاه احداث کندکه بر اساس برنلامعه ریزی های صورت گرفته این نیروگاه در حالت عادی برق را به شبکه سراسری توزیع کند و در مواقع اضطرار نیز که شبکه سراسری دچار قطع برق می شود ایستگاه پمپاژ وارد مدار شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برای مابقی نقاط کشور نیز این تجهیزات در نظر گرفته شده است عنوان کرد: برخی از مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ نیز از مولدهای خورشیدی استفاده می‌کنند و در مجموع به سمت شرایطی پیش می رویم که درزمان قطع برق تامین آب دچار مشکل نشود.
به گفته جانباز، اگر بخواهیم این کار را برای کل تاسیات کشور انجام دهیم بسیار پرهزینه و غیر قابل اجرا است لذا برای برخی از تاسیاست که بتوان پایداری خدمات را به وجود آورد این کار را انجام خواهد شد.
وی همچنین در خصوص وضیعت منابع آب زابل و اهواز عنوان کرد:‌ در روزهای گذشته در زابل به دلیل به وجود آمدن مشکل فنی شاهد قطع اب بودیم که این مسئله نیز با همکاری مسئولان آبی به سرعت برطرف شد واین مسئله به هیچ عنوان با کمبود منابع آب در ارتباط نیست.
وی ادامه داد:‌در شهر اهواز نیز قطع اب به علت آتش سوزی در پست‌های برق در پی افزایش گرما به وجود آمد که این مسئله نیز با پیگیری همکاران رفع شده اما با توجه به استمرار هوای گرم در استان خوزستان مشکلاتی برای تامین اب در برخی نقاط به وجود آمده که سعی کردیم از طر یق سامانه‌های آب رسانی این مشکل را رفع کنیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها