کد خبر: 426467
تاریخ انتشار :

دویچه بانک؛اکنون زمان افزایش نرخ بهره بانکی در اروپا است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«جان کریان» مدیر عامل دویچه بانک آلمان گفت: اکنون زمانی افزایش نرخ بهره بانکی در منطقه یورو است و نسبت به پیدار شدن حباب در بازار سرمایه این منطقه هشدار داد.
به گزارش نامه نیوز وی گفت: علیرغم افزایش ارزش یورو، دوره پول ارزان قیمت در اروپا باید به اتمام برسد. این اظهارات مدیر عامل دویچه بانک آلمان به دنبال سخنان «ماریودراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا بود که گفته بود با دقت هر تاثیری را بر روی یورو رصد می کنیم؛ این در حالی است که ارزش یورو به بیشترین سطح خود در ۳ سال اخیر رسیده است و نرخ برابری ۱.۲۰ دلار را به ثبت رسانده است.
«کریان» تصریح کرد: بانک مرکزی اروپا در حال تزریق ۶ میلیارد یورو به بازارهای این منطقه در جهت تلاش برای ایجاد محرک رشد اقتصادی است و تاکنون ۲ تریلیون یورو به بازارهای اروپا تزریق کرده است؛ از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد سیاست بانک مرکزی اروپا به سمت نرخ بهره منفی رفته است.
مدیر عامل دویچه بانک گفت: اگر بانک مرکزی اروپا به سیاست نرخ بهره منفی پایان دهد، کمک به سزایی خواهد کرد و در نهایت «بازار انحصاری مالی اروپایی» ایجاد می شود.
این مقام ارشد بانکداری گفت: زمانیکه در بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی، پول ارزان به بانک ها و اقتصاد اروپا کمک کرد، این موضوع منجر به کاهش بی سابقه ارزش اوراق قرضه دولتی شد و قیمت ملک را افزایش داد و به نفع بورس تمام شد. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تزلزل در بازارها در سطح پایینی قرار دارد.
«جان کریان» در پایان از نرخ بهره پایین که کاهش سود بانک های اروپایی را بدنبال داشته، انتقاد کرد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها