کد خبر: 446923
تاریخ انتشار :

حجم تبادلات تجاری ایران و کره جنوبی به ۱۰ میلیارد دلار رسید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کیم سونگ هو عصر امروز در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای تولیدی شهرستان آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سفر به مازندران بسیار خوش گذشت و وجود مناظره زیبای مازندران، کوه و دریا احساس بودن در کره را کردم زیرا این استان خیلی شبیه کره است، اظهار داشت: از نزدیک با مردم مازندران روبرو شده و نگاه کردم که مردمی بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند.
به گزارش نامه نیوز، سفیر کره جنوبی با تاکید بر اینکه در این سفر اماکنی که بازدید شده پرورش ماهی خاویار و ماشین کشاورزی شده که این گونه تولیدات در کره کم داریم، افزود: در زمینه بازدید کره و مازندران می توانیم همکاری کنیم.
کیم سونگ هو با بیان اینکه در بخش گردشگری منفعت خوبی است و در این استان کره ای‌ها با ورودشان از مناظر دیدنی مازندران بهره‌مند می‌شوند، گفت: مبادلات نیروی انسانی پایه ای بر ترکیب ایران و کره می‌شود.
سفیر کره جنوبی با اعلام اینکه سال گذشته در سفر رئیس جمهور کره به ایران و دیدار با رئیس جمهور شما حجم تبادلات تجارت ایران و کره بالا رفته است، یادآور شد: امسال از اول ژانویه تا 13 اکتبر این حجم مبادلات افزایش یافته و به 10 میلیارد دلار رسیده است.
هیئت اقتصادی و دولتی کره جنوبی از روز گذشته وارد استان شده و با مسئولان بخش بازرگانی و دولتی استان دیدار کرده است این هیئت همجنین از مناطق اقتصادی استان و واحدهای تولیدی و باغی مازندران دیدار کرده است.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها