کد خبر: 448629
تاریخ انتشار :

قیمت نفت کاهش یافت/ هر بشکه ۶۲.۶ دلار

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی با افزایش ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت.
به گزارش نامه نیوز، هر بشکه نفت برنت با 21 سنت کاهش 62.65 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 29 سنت کاهش 57.33 دلار معامله شد.
به گفته تاجران، پس از گزارش آمریکن پترولیوم در اواخر دیروز مبنی بر افزایش9.2 میلیون بشکه ای ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به اول دسامبر و افزایش 4.3 میلیون بشکه ای ذخایر فراورده‌های نفتی شامل سوخت موتور دیزل و نفت کوره، قیمت‌ها کاهش یافت.
آگاهان در این زمینه افزودند: افزایش ذخایر سوخت نشان دهنده تقاضای ضعیف در بازار است که این عامل از کاهش 5.5 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا پیشی گرفت (و قیمت ها را کاهش داد.) ذخایر امریکا به 451.8 میلیون بشکه کاهش یافته است.
در عین حال، توافق کاهش تولید اوپک و کشورهایی نظیر روسیه که هفته گذشته تا پایان سال 2018 تمدید شد، قیمت نفت برنت را از ماه ژوئن تاکنون 40 درصد بالا برده و از اوایل سال 2016 تاکنون افزایش 130 درصدی را برای این نوع نفت رقم زده است. قیمت نفت برنت در اوایل 2016 به کمترین قیمت از سال 2003 رسید.
باتوجه به اینکه کاهش تولید تا پایان سال 2018 پابرجاست، تحلیلگران می‌گویند قیمت نفت خام به خوبی تقویت شده است.
بانک آمریکا مریل لینچ در چشم انداز 2018 خود اعلام کرد: «قیمت نفت برنت تا نیمه سال 2018 به علت تقاضای جهانی بالا و کاهش عرضه می تواند تا 70 دلار در هر بشکه بالا رود.»
عاملی که تلاش های اوپک و روسیه برای کاهش عرضه و افزایش قیمت ها را از بین می برد، تولید نفت آمریکاست که از نیمه 2016 تاکنون 15 درصد افزایش یافته و به 9.68 میلیون بشکه روز رسیده است.
فوآد رزاق زاده، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «تولیدکنندگان نفت آمریکا همچنان به سهم گرفتن از بازار ادامه می دهند.»
جرجی اسلاووف، رئیس بخش تحقیقات مارکس اسپکتورن گفت: اما عملکرد اقتصاد ضعیف تر و کاهش ظرفیت بهره برداری پالایشگاه در سه ماهه نخست می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد و قیمت ها را پایین بیاورد.
«تقاضا ثابت مانده و این عامل دلیل اصلی برای ماست که هنوز نفت را بالای 60 دلار در هر بشکه می بینیم. این وضعیت با رسیدن به سال 2018 احتمالا تغییر می‌کند.»
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها