کد خبر: 449342
تاریخ انتشار :

افزایش نرخ سوخت، حامی جدید قطارها

افزایش نرخ سوخت، حامی جدید قطارها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قطار
شرکت راه‌آهن در طول سال‌های گذشته با ارائه خدمات کیفی و کاهش تعرفه استفاده از خطوط تلاش کرده اوضاع را برای سرمایه‌گذاران و صاحبان بار در بخش ریلی بهبود بخشد.
به گزارش نامه نیوز در کنار آن شرکت ساخت نیز بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته را تکمیل کرده و حتی پروژه‌هایی که برای مدت قابل توجهی بلاتکلیف بوده‌اند را به مرحله افتتاح رسانده است.
کاهش میانگین سنی ناوگان ریلی و وارد کردن واگن‌های نوساز نیز دیگر برنامه‌ای بوده که دولت با هدف بهبود نگاه مردم نسبت به استفاده از حوزه ریلی در دستور کار قرار داده است.
با وجود تمام این تمهیدات به نظر می‌رسد هنوز نگاه درصدی از مردم به استفاده از امکانات جاده‌ای است و آنچه که از اظهارات معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر می‌آید این است که حتی اقبال مردم به حمل‌ونقل عمومی کاهش نیز یافته است.
با توجه به این که امکانات تشویقی در نظر گرفته شده از سوی دولت چندان مورد توجه قرار نگرفته حالا زمان آن رسیده که دیگر گزینه‌ها نیز مدنظر قرار گیرند که یکی از آنها افزایش نرخ سوخت خواهد بود. وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی ازموافقان این موضوع اعلام کرده که هدف از پیگیری این مساله نه نفع مالی که کاهش کار به سفرهای جاده‌ای و افزایش استفاده از حمل‌ونقل عمومی است.
هرچند در طول سال‌های گذشته تمام پیشنهادها برای افزایش نرخ سوخت با مخالفت روبه‌رو شده اما این بار به نظر می‌رسد و با اهداف توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی این موضوع را به شکل جدی‌تری پیگیری خواهد کرد، موضوعی که ابعاد مختلف تورمی و اقتصادی خواهد داشت و برای اجرای آن تمهیداتی ویژه نیاز است اما شاید برای یاری رساندن به عرصه ریلی چاره‌ای جز بهره‌بردن از این حربه جدید وجود نداشته باشد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها