کد خبر: 451090
تاریخ انتشار :

امین زاده:لایحه جدید برای جذب سرمایه گذاری خارجی به زودی به مجلس می رود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الهام امین زاده در سومین کنفرانس ملی کارآفرینی کشور در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما افزود: در حال تغییر قانونی در معاونت حقوقی رئیس جمهوری هستیم تا سرمایه گذار خارجی بتواند بعد از این که تعهدات مالی و حقوقی خود را انجام داد٬ بتواند اصل و سود سرمایه خود را به کشور خود برگرداند.
به گزارش نامه نیوز، دستیار پیشین رئیس جمهوری در امور شهروندی ادامه داد: هم اکنون این لایحه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و از معاون اول رئیس جمهوری تقاضا داریم بزودی آن را به مجلس بفرستد.
وی با اشاره به برخی قوانین دیگر که مانع سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور می شود٬ گفت: یکی از قوانینی که دغدغه سرمایه گذار می باشد بحث ممنوع الخروجی به خاطر بدهی مالیاتی است که براساس آن از خروج فردی که سرمایه فراوانی در کشور دارد به خاطر بدهی مالیاتی خیلی جزئی جلوگیری می شود.
امین زاده افزود: در زمانی که در کمیته ماده 76 اتاق بازرگانی بودم اصلاح آن انجام شد و قرار شد با حضور بخش خصوصی این قانون را اصلاح و به مجلس بفرستیم.
وی با اشاره به قانون تجارت مصوب سال 1311 هجری شمسی٬ گفت: یکی از عوامل مهم نبودن امنیت حقوق شهروندان قدیمی بودن برخی قوانین و مقررات اقتصادی است.
وی افزود: هم اکنون در معاونت حقوقی تلاش داریم قانون تجارت را به روز کنیم و تجارت الکترونیک را جایگزین آن کنیم که این کار توسط رئیس جمهوری به وزیر سابق صنعت٬ معدن و تجارت واگذار شده است.
** ارتباط دانشگاه و صنعت
امین زاده گفت: در برنامه ای که برای وزارت علوم و صنعت تهیه شده قرار است با همکاری این دو وزارتخانه ارتباط بین صنعت و دانشگاه به صورت عملی شکل بگیرد.
امین زاده افزود: براساس این تعامل در دانشگاه های مهم کشور شعبه ای از شرکت های مهم داخلی حضور می یابد تا دانشجوی فنی از همان ابتدا وارد بحث صنعت شود.
وی با تاکید بر امنیت حقوقی در سرمایه گذاری گفت: در حوزه محاکم قضایی٬ تضمین در اصل برائت٬ اصل قانونی بودن جرائم و مجازات٬ قابل دسترس بودن دادگاهها به دور از اطاله دادرسی می تواند آرامش و امنیت را برای شهروندان برقرار کند.
** ایران با شاخص تولید فاصله دارد
امین زاده گفت: متاسفانه کشورهای نفتی به مراتب از کشورهای غیر نفتی در مقوله کارآفرینی نوآورانه در رتبه کمتری قرار گرفته اند.
وی افزود: 9 درصد کشورهای غیرنفتی فرصت های بالای نوآوری کارآفرینی دارند که این رقم در میان کشورهای نفتی 5 درصد است.
امین زاده ادامه داد: 15 درصد کشورهای غیرنفتی شاخص غیرکارآفرینی دارند و در مقابل 24 درصد کشورهای نفتی عدم کارآفرینی را تجربه می کنند.
وی اظهار کرد: بنابراین 24 درصد کشورهای نفتی از مرز تولید فاصله دارند و ایران هم بر اساس مطالعه آماری از سال 1995تا 2016 میلادی با شاخص تولید خیلی فاصله دارد.
امین زاده کار آفرینی را فرصت شغلی در کشور خواند و افزود: کارآفرینی در همه جهان باعث توسعه اقتصادی و پیشرفت شهروندان می شود.
وی گفت: جامعه و جمعیت در حال رشد و میزان کالا و خدمات هم براساس تقاضا است و کارآفرین با آسیب شناسی می تواند اقدام خود را انجام دهد.
امین زاده تاکید کرد: تغییراتی که در کشورهای در حال توسعه باید انجام شود این است که مصرف کننده صرف باید به کارآفرینی و اقدام خلاق رو بیاورد تا نیاز جامعه را با روش هایی که فقط کارآفرین می تواند تشخیص دهد٬ برطرف کند.
مراسم سومین کنفرانس ملی کارآفرینی کشور عصر روز گذشته (شنبه) با محوریت استقامت ملی و توسعه پایدار در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
اجتمام** 1193 **1569
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها