کد خبر: 451548
تاریخ انتشار :

بودجه؛ به مرگ بگیر به تب راضی بشه!

بودجه؛ به مرگ بگیر به تب راضی بشه!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بودجه؛ به مرگ بگیر به تب راضی بشه!
با توجه به این که در این لایحه برنامه برای افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات داده شده است، اما این موضوع انحرافی است.
به گزارش نامه نیوز چه قشر و چه تعداد از مردم کشورمان به سفر خارجی می روند که تا این اندازه باعث شده تا با واکنش سخت روبرو شود؟!
قطعاً و یقیناً تعداد افرادی که به سفر خارجی می روند، نسبت به آنهایی که سفر خارجی نمی روند بسیار کم است.
اما می بینیم که پیش بینی افزایش قیمت بنزین و گازوئیل برای قشر متوسط، کم درآمد و پایین جامعه، نجابت به خرج داده و نسبت به آن جنجال بپا نمی کنند اما در مقابل آن قشر مرفه، اشراف زده و بی درد، درد خود را در افزایش نرخ خروج از کشور می بیند و با صدای بلند هم فریاد می زند.
حتی کار به جایی می رسد که همان هوادار و رأی دهنده به دولت، ابراز پشیمانی می کند به خاطر آن حمایت و رأیی که به رئیس جمهور داده است.
همانهایی که هنگام رقابت های انتخاباتی پشت سر روحانی ایستادند و از اوحمایت کردند، به اورأی دادند و بسیاری را نیز تشویق به رأی دادن به او کردند.
درد چنین قشری همان سفر خارج است که اگر بخواهد به دفعات برود، باید از این پس عوارض خروج تصاعدی بپردازد. به همین خاطر است که معترض شده است.
عوارض، سوپاپ اطمینانی می تواند باشد برای این که افزایش قیمت دیگر کالاها و خدمات به چشم نیاید و مغفول بماند.
افزایش قیمت بنزین، گازوئیل، آب، گاز، نان و ... انجام شود، و برای رضایت آن قشر خارج برو، افزایش عوارض حذف، تعدیل یا اصلاح شود.
همانطور که دولت هزینه زیادی برای خرید هواپیمای مسافربری برای سفرهای خارجی و البته داخلی کرده است و هنوز هم خرید این هواپیماها با مشکلات جدی روبرو است، قشر مرفه بی درد که تنها دردش اعتراض به افزایش نرخ عوارض خروج از کشور است، راضی نگه خواهد داشت، همانگونه که با خرید هواپیماهای گرانقیمت، سرمایه داران لیبرال مسلک را راضی نگه داشت.
و در این بین، فشار بار افزایش قیمت در بودجه 97 بر دوش چه قشری غیر از قشر کم درآمد، متوسط و فقیر وارد خواهد شد. چرا که افزایش قیمت بنزین ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد.
اگر دیدید بند افزایش نرخ عوارض خروج اصلاح شد، شگفت زده نشوید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها