کد خبر: 457940
تاریخ انتشار :

نزول دلار آمریکا در برابر ارزهای دیگر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد در گزارش تحولات اقتصاد جهان ۹ تا ۲۲ دی ۱۳۹۶ آورده است: در دو هفته‌ی آغازین سال ۲۰۱۸ میلادی بیشتر گزارشات، حاکی از کاهش شاخص‌های مدیران خرید کارخانه‌ای کشورهای توسعه‌یافته در ماه دسامبر بودند.
به گزارش نامه نیوز، همچنین تعداد بیمه‌شدگان غیرکشاورزی آمریکا در ماه دسامبر کمتر از پیش‌بینی‌ها بود و همزمان موقعیت‌های شغلی باز این اقتصاد در ماه نوامبر کاهش را نشان می‌دادند.
در مقابل، به دلیل تداوم کاهش بیش از انتظار تعداد بیکاران آلمان، نرخ بیکاری اتحادیه‌ی اروپا به روند کاهشی خود ادامه داد. همچنین نرخ بیکاری اقتصاد کالامحور کانادا به کمترین سطح ۴۳ سال اخیر رسید. در چین شاخص‌های قیمت همچنان کاهشی یا کمتر از انتظار هستند.
بر همین اساس شاخص دلار با ۱.۳۲ درصد کاهش مواجه شد و بهای دلار آمریکا در مقابل تمامی ارزهای رایج نزول کرد. با این وجود نرخ برابری دلار آمریکا به ریال ایران ۵.۰۴ درصد افزایش یافت.
بدین ترتیب در بازار کالا بهای نفت، طلا و سنگ آهن افزایش قابل توجهی را تجربه کرد و با رسیدن قیمت هر بشکه نفت برنت به مرز ۷۰ دلار، بهای طلای سیاه به بیشترین حد ۳ سال اخیر رسید. طی این مدت بازارهای سهام به طور دسته‌جمعی صعودی بودند و شاخص داوجونز جهانی ۴.۴۷ درصد افزایش یافت.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها