کد خبر: 464498
تاریخ انتشار :

گاز به روستاهاي چالدران مي‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کریم حسین زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت روحانی با حمایت‌ها، رهنمودها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری توانسته تنگناها را پشت سر بگذارد اظهار داشت: از بین بردن تورم 40 درصدی، تحریم‌های ظالمانه، افت شدید قیمت نفت و بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی برای پیشرفت و توسعه از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.
به گزارش نامه نيوز، وی گفت: زمانی که دولت تدبیر و امید در چالدران شروع به کار کرد هیچ پروژه عمرانی در حال فعالیت نبود و تمامی طرح‌ها از جمله سد بابا احمد و پروژه محور ارتباطی چالدران به آواجیق راکد مانده بود اما با تلاش‌های شبانه روزی دولت مردان هر دو این پروژه‌ها به همراه بسیاری از پروژه‌های دیگر با وجود مشکلات به اتمام رسیده‌اند.
حسین زاده تصریح کرد: سد بابا احمد با پیش بینی اعتبار 4 میلیارد تومان در سال 87 آغاز و تا سال 89 باید به اتمام می‌رسید ولی با تعلل‌های صورت گرفته با 14 میلیارد تومان در سال 93 به بهره برداری رسید و توانستیم پروژه پایاب سد بابا احمد را که به عنوان نگین زرین برای توسعه چالدران است کلنگ زنی کنیم که در آینده مردم شاهد ثمرات آن خواهند بود.
وی افزود: اساس توسعه و پیشرفت منوط به اجرای زیر ساخت‌ها می‌باشد ولی متأسفانه در شهرستان چالدران این اتفاق صورت نگرفته بود ولی با تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته و تحمل بسیاری از ناملایمی‌ها و سختی‌ها توانستیم در بسیاری از زمینه‌ها زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنیم.
فرماندار چالدران تاکید کرد: مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان وجود داشت و مردم حتی برای جزئی‌ترین آزمایش‌ها باید به شهرهای هم‌جوار و مرکز استان می‌رفتند ولی امروز با توجهی که دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان دارد توانستیم 8 پزشک متخصص با برد تخصصی، تجهیز پایگاه امداد جاده‌ای و اورژانس 115، تکمیل ساختمان اورژانس بیمارستان شهید بهشتی با اعتبار بیش از 6 میلیارد تومان و بهره برداری از آن در سال آینده، ساخت و بهره برداری از کلینیک تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی، ساخت بلوک زایمانی، ساخت پایگاه سلامت شهری در شهر سیه چشمه و آواجیق، پایگاه سلامت شهری شماره یک، ساخت پایگاه سلامت روستایی و خرید 3 دستگاه آمبولانس با اعتبار بیش از 700 میلیون تومان را در این شهرستان برای ارائه خدمات درمانی به مردم اجرائی کنیم.
وی یادآور شد: تا سال 92 فقط 2 روستای شهرستان چالدران از امکان گاز بهره‌مند بود ولی امروز شاهد تحول عظیم در گاز رسانی به روستاهای شهرستان اتفاق افتاده، که در 41 روستای چالدران عملیات گازرسانی در حال انجام است که از این میان، مردم در روستاهای سعدل، گل اشاقی، عباس کندی، تازه کند، زاویه سفلی و علیا، شاه گلن، آغدیزج، قرنقو و میرآباد در حال استفاده از نعمت گاز هستند و مردم در روستاهای بابا احمد، اینجه صلاح رستم بیک، خضرلو و نبی کندی تا دو ماه آینده با اتمام علمک گذاری از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد که این تلاش دولت مردان صادق در جهت محرومیت زدایی از این منطقه صفر مرزی است.
حسین زاده تصریح کرد: 20 روستای دیگر در محور عیسی گولیک به طرف سگریک، دلیک داش به طرف قاشقابلاغ، مجنون به طرف قلمه خاج، روض، حراملو، امام قلی کندی، قره آغل تمامی پیمان سپاری شده و در تلاش هستیم بخشی از این روستاها در سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
وی اقدامات دولت در تأمین فضاهای آموزشی را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: ما در هر سال در طول دولت تدبیر و امید به طور متوسط 3 مدرسه توانستیم در چالدران بسازیم از این میان می‌توان به روستاهای سعدل و تازه کند و کلنگ زنی مدرسه خضرلو، قادوکندی و عیسی گولیک اشاره کرد.
فرماندار چالدران اظهار داشت: به دنبال پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش‌های شبانه روزی بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان مقرر گشته هر سال یک باب مدرسه شبانه روزی جهت ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان احداث گردد که امسال مدرسه بنت الهدای با اعتبار بالغ بر 45 میلیارد ریال کلنگ زنی شد که همین روال در طی سه سال آینده ادامه خواهد یافت.
وی بخشی از توسعه پایدار در چالدران را توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عنوان کرد و افزود: تا شروع به کار دولت تدبیر و امید در هیچ کدام از محورهای ارتباطی این شهرستان روکش آسفالتی صورت نگرفته بود ولی امروز 16 کیلومتر به طرف چایپاره تمام شده و 20 کیلومتر دیگر نیز تصویب شده و بعد از عید عملیات آن آغاز خواهد شد و 10 کیلومتر به طرف شوط اعتبار روکش آن تخصیص یافته و 5 کیلومتر به طرف خوی و 10 کیلومتر از آواجیق به طرف ماکو روکش آسفالت خواهد شد.
حسین زاده تاکید کرد: بهسازی و آسفالت راه 35 روستای چالدران از جمله عرفات و ارکوین انجام می‌شود و از محل کمیته برنامه ریزی استان و 40 کیلومتر از محل قیر رایگان از جمله روستاهای عیسی گولیک، تغنیت، تولکی تپسی، آرخاشان و صوفعلی بهسازی و آسفالت خواهند شد که در تاریخ چالدران همچنین اتفاقی رخ نداده است.
وی گفت: اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بنیاد مسکن و اجرای طرح‌های هادی بسیار ارزنده است و از مردم می‌خواهیم تا کارهای انجام شده و وضعیت موجود را در روستاهای گل اشاقی، زاویه سفلی، محلملوی علیا، بیک کندی و اروج کندی را با گذشته مقایسه و عمران و آبادانی اتفاق افتاده را خود مشاهده نمایند.
فرماندار چالدران با اشاره به اشاره به اصلاح زیرساخت‌ها در حوزه مخابرات با وجود عدم آنتن دهی و بسیاری از مشکلات ارتباطی دیگر در گذشته افزود: امروز شاهد پوشش کامل آنتن دهی مخابرات در چالدران هستیم و دولت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی توجه داشته و در بسیاری از نقاط شهرستان از جمله شهر آواجیق شبکه 3G به 4G ارتقاء یافته و مشکل آنتن دهی و اینترنت پرسرعت برطرف شده است.
وی تاکید کرد: در حوزه برق قبلاً 16 پست وجود داشت که این رقم امروز در شهر به بیش از 30 پست رسیده است.
حسین زاده با اشاره به اعتبارات دولت تدبیر و امید برای عمران و آبادانی شهری در شهر سیه چشمه و آواجیق گفت: بیش از 5 میلیارد تومان به شهرداری سیه چشمه و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به شهرداری آواجیق برای توسعه پارک‌ها، و زیباسازی شهری اختصاص یافته است.
وی با برشمردن مزایای راه اندازی و اجرای طرح فاضلاب شهری سیه چشمه یادآور شد: مطالعات این طرح به اتمام رسیده و با تخصیص اعتبارات از محل ملی و همکاری مردم در آینده نزدیک این طرح اجرای خواهد شد و شهروندان چالدرانی از مزایای آن می‌توانند بهره‌مند شوند.
فرماندار چالدران با برشمردن مشکلات آب شرب روستایی در برخی از روستاها تصریح کرد: با کلنگ زنی پروژه تأمین آب شرب روستای قلمه خاج با اعتبار 930 میلیون تومان انتظار می‌رود مشکل آب شرب این روستا در سال آینده رفع گردد و اقدامات لازم برای اصلاح، حفر چاه، ساخت منبع آب و شبکه گذاری در دیگر روستاهای دارای مشکل آب شرب نیز انجام خواهد پذیرفت.
وی با اعلام اینکه شهرستان چالدران به سبب داشتن شاخصه‌های لازم برای توسعه و رفع محرومیت تنها شهرستان اولویت دار اجرای طرح توسعه در کل کشور از سوی بیناد علوی انتخاب شده افزود: حضور بنیاد علوی در این شهرستان یک فرصت استثنایی است که مردم منطقه باید از این ظرفیت به وجود آمده استفاده کافی را داشته باشند و آن را نادیده نگیرند و در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی این منطقه در اکثر زمینه‌ها و اشتغال جوانان خواهیم شد.
فرماندار چالدران با توجه به سردی هوا از ارائه گزارش در حوزه‌هایی همچون هلال احمر، کمیته امداد، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای، صندوق کارآفرینی امید، صنعت و معدن، منابع آب، منابع طبیعی و برخی دیگر از حوزه‌ها خودداری نمود.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها