کد خبر: 484917
تاریخ انتشار :

اقدام تلافی جویانه ترکیه علیه آمریکا / وضع تعرفه جدید برکالاهای وارداتی از آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک منبع آگاه در وزارت اقتصاد ترکیه که خواست نامش فاش نشود، به آناتولی گفت که این کشور به کالاهای وارداتی آمریکایی همچون زغال سنگ، کاغذ، گردو، بادام، تنباکو، برنج، خودرو، لوازم آرایشی، ماشین آلات و تولیدات پتروشیمی مالیات های جدیدی وضع می کند.
به گزارش نامه نیوز وی که به نامش اشاره ای نشده است، تصریح کرد که ورود این کالاها سالانه حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار است، و برآوردها حکایت از آن دارد که مالیات های اعمال شده بر آنها به رقمی بیش از 266 میلیون دلار خواهد رسید.
این اقدام ترکیه پس از آن صورت می گیرد که تلاش های آنکارا برای معافیت تولیدات ترکیه از اعمال تعرفه های گمرکی آمریکا به شکست انجامید.
در اقدامی مشابه نیز هند و اتحادیه اروپا در اقدامی تلافی جویانه فهرستی از کالاهای آمریکایی را به سازمان تجارت جهانی ارائه دادند و درصدد اعمال تعرفه های گمرکی سنگین بر آن ها هستند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه مارس 2018 (اسفند/ فروردین)، تعرفه ای 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم اعمال کرد تا با آن چه رقابت جهانی غیرمنصفانه خواند، مقابله کند.
وی هر چند 11 اردیبهشت 97 زمان اجرای طرح مالیات های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک را تا 1 ژوئن (11 خرداد) به تعویق انداخت.
رئیس جمهوری آمریکا 30 آوریل (10 اردیبهشت) آرژانتین، استرالیا، برزیل، کره جنوبی را کاملا از اعمال تعرفه های گمرکی جدید بر فولاد و آلومینیوم معاف کرد.
صندوق بین‌المللی پول چندی پیش با هشدار به دولت آمریکا درخصوص طرح افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد، کشورها را تشویق به همکاری برای رفع موانع تجاری کرده بود.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها