کد خبر: 489636
تاریخ انتشار :

پیش‌بینی وضعیت اقتصاد 17 کشور جهان در سال 2018/کمترین‌ رشد اقتصادی را کدام کشورها دارند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اسپکتتاتور ایندکس، به 17 کشور با رشد اقتصادی پایین‌ در سال 2018 اشاره کرده است که در این فهرست کشورهایی با رشد تولید ناخالص داخلی بین منفی ۱۵ درصد تا ۱.۷ درصد جای گرفته‌اند کمترین رشد اقتصاد در بین کشورهای جهان مربوط به ونزوئلا با منفی ۱۵ درصد است.
این کشور عضو اوپک طی سال‌های گذشته با کاهش شدید قیمت نفت با مشکلات فراوان اقتصادی مواجه شد. اقتصاد این کشور متکی به نفت است و افت قیمت طلای سیاه باعث تورم بیش از ۷۰۰ درصدی و افزایش بدهی‌ها در این کشور شد.
ونزوئلا تلاش کرد با اصلاحات اقتصادی تا حدود زیادی از اثرات منفی کاهش قیمت نفت بکاهد اما تاکنون نتیجه مثبتی نگرفته است. این کشور حتی تلاش کرد تا با راه‌اندازی ۲ ارز با پشتوانه نفت و گاز از وابستگی به دلار نجات پیدا کند.
ونزوئلا بحث فروش نفت با ارزهای ملی و ارزهای مجازی را مطرح کرد و اگرچه این طرح هنوز در مرحله آغازین است اما کارشناسان معتقدند توجه به ارزهای مجازی در آینده پیش رو موضوع قابل تأمل در اقتصاد جهانی است. حتی آنها بحث جایگزینی سیستم انتقال با ارزهای مجازی را به جای سوئیفت مطرح کرده‌اند.
در گزارش اسپکتتاتور ایندکس با عنوان کندترین رشدهای اقتصادی کشورها در سال ۲۰۱۸ مطرح شده است گینه استوایی با منفی ۸.۵ درصد در جایگاه دوم و سودان جنوبی با منفی ۳.۸ درصد در جایگاه سوم کمترین‌ها قرار دارد.
کشورهای پورتوریکو (منفی ۳.۶ درصد)، سوئیزلند (منفی ۰.۹ درصد)، بروندی (۰.۱ درصد)، کنگو (۰.۷ درصد)، برونئی (۱ درصد)، ژاپن (۱.۲ درصد)، کویت (۱.۳ درصد)، آفریقای جنوبی (۱.۵ درصد)، جامائیکا (۱.۵ درصد)، لبنان (۱.۵ درصد)، ایتالیا (۱.۵ درصد)، انگلیس (۱.۶ درصد) و روسیه (۱.۷ درصد) قرار گرفته است.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها