کد خبر: 500848
تاریخ انتشار :

غذاهای سنتی و خیابانی دبی و کیش ( مرجه گردشگری و سایت سفر باتو)

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غذاهای خیابانی دبی

دبی به آسمان خراش ها و مراکز خریدش معروف است پس احتمالا خیلی ها فکرش را هم نمی کنند که این شهر غذاهای خیابانی خوشمزه ای داشته باشد! با اینکه کسی دبی را شهر غذاهای خیابانی نمی داند اما غذاهای خیابانی این شهر آرزوی خیلی از شکم گردان است .

شاورما | Shawerma

شاورما که با تکه های نازک مرغ و گوشت درست می شود بدون شک از محبوب ترین غذاهای خیابانی دبی است. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه، گوشت به همراه سبزیجات تازه، پیاز و سس لای یک نان نرم پیچیده می شود. شاورما یکی از بهترین غذاهای خیابانی دبی است که ارزشش را دارد که برای امتحان آن هم شده سفری به دبی ترتیب دهید! برای خوردن بهترین شاورما می توانید به رستوران خیابانی الملاح بروید. تکه های مرغ شاورماهای این رستوران کاملا مزه دار و ترش است و مزه اش تا مدت ها زیر زبانتان باقی می ماند.پیش از خرید تورهای دبی این مطلب را بخوانید.

ساندویچ شیش تاووک | Shish Tawouk Sandwich

این ساندویچ هم از غذاهای خیابانی محبوب دبی است اما خیلی از گردشگران آن را نمی شناسند! برای درست کردن این ساندویچ، تکه های مرغ را با سیر و ادویه مزه دار می کنند و آن را به همراه سبزیجات و خیارشور لای نان می گذارند. کمتر گردشگری پیدا می شود که طعم باورنکردنی این ساندویچ را دوست نداشته باشد پس بعید هم نیست که همین که این ساندویچ را تمام کردید باز هم دلتان یک ساندویچ دیگر بخواهد!

لگیمات | Lugaimat

یک شیرینی خوشمزه که خیلی شبیه بامیه است و طرفداران خوراکی های شیرین حتما از آن خوششان می آید. خیلی از گردشگرانی که دبی را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کرده اند این دسر شیرین خیابانی را حتما امتحان می کنند. بیرون این دسر ترد و درون آن نرم است و در آخر در شیره خرما غوطه ور می شود. معمولا همه ی گردشگران یک کاسه از این شیرینی را سفارش می دهند و تا دانه ی آخر آن را می خورند.

فلافل | felafel

غذاخوری های زیادی در دبی هستند که فلافل های خوشمزه درست می کنند. از آن جایی که این ساندویچ، خوشمزه و ارزان است محبوبیت زیادی در بین توریست ها دارد. برای درست کردن فلافل، نخود را با ادویه مزه دار می کنند و می گذارند در روغن حسابی سرخ و برشته شود. در دبی رستوران های خیابانی ای که فلافل می فروشند همیشه پر از جمعیت اند شما هم می توانید به آن ها ملحق شوید و طعم فلافل های دبی را بچشید.از میان مطالب پیشین سایت: راهنمای سفر به اسپانیا

غذاهای خیابانی تایلند

خیابان‌های تایلند بیشتر شبیه رستوران‌های فست‌فود هستند. پیش از خرید تور تایلند برای اینکه کاملا با غذاهای محلی تایلند آشنا شوید، تنها رفتن به کافه و رستوران کافی نیست. تایلندی‌ها بیشتر در خیابان غذا می‌خورند و برای آشنایی بهتر با فرهنگ غذایی این کشور، باید در خیابان‌های تایلند راه بروید و با آن‌ها همراه شوید.

برنج

برنج جزء اصلی غذاهای آسیایی است و تایلند هم از این قضیه مستثنا نیست. در خیابان غذاهایی به چشم شما می‌خورد که یادآور ریزوتو هستند. معمول‌ترین آن‌ها، برنج با مرغ یا گوشت خوک است. حتما برنجی را که در برگ درخت موز پخته شده و طعم آن را به خود گرفته است، امتحان کنید. در ظاهر، این نوع برنج شبیه دلمه است ولی برگ‌ها قابل‌خوردن نیستند.

سوپ

شاید با خود بگویید این مایع عجیب‌وغریب که بخار فراوانی از آن بلند می‌شود چیست؟ این مایع که درون دیگ‌های بزرگ می‌جوشد، چیزی نیست جز سوپ تایلندی شامل مرغ، میگو، قارچ و ... همه در شیر نارگیل با سس ماهی و علف لیمو. این سوپ هم تند است و هم ترشی خاصی دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید ولی به شرطی که بتوانید آن را قورت دهید، چون طعم تندوتیزی دارد.

نودل

در تایلند، انواع مختلف رشته وجود دارد: بزرگ و کوچک، تخم‌مرغی و برنجی، خشک و نرم که مثل رشته‌فرنگی است. فروشنده‌ها، رشته را در ظرف می‌ریزند و به انتخاب مشتری مواد غذایی مثل میگو، گوشت خوک، جوانه‌ی بامبو و ... به آن اضافه می‌کنند و سپس طبق فرایند خاصی آن را می‌پزند.

سالادها

تایلندی‌ها متخصص سالاد هستند. یکی از مخلفات همیشگی غذاهای تایلندی سالاد است. سالادهای پاپایا با الیاف پوملو، میگو با بادام‌زمینی و جوانه‌ی بامبو، بسیار پرطرفدار و خوشمزه هستند.

غذاهای دریایی

علاوه بر برنج با میگو و دیگر خزندگان دریایی، در میان غذاهای دریایی تایلندی می‌توانید ماهی کاملی را ببینید که پوشیده با کریستال‌های بزرگ نمک، روی زغال چوب برشته شده است. یکی از عجیب‌ترین غذاهای دریایی تایلند، ماهی مرکب کوبیده شده با غلتک‌های مخصوص است. در ضمن این غذاها بسیار شور هستند.

کباب

بهداشتی‌ها جشن بگیرند: در تایلند انواع گوشت‌های کبابی به سیخ‌های چوبی کشیده شده و روی آتش کباب می‌شوند. فرایند کباب کردن دیگر جایی برای آلودگی و میکروب باقی نمی‌گذارد پس با خیال راحت از کبابتان لذت ببرید. تایلندی‌ها معمولا گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گاو را کباب می‌کنند.

غذاهای محلی کیش

جزیره زیبای کیش به عنوان یکی از جذاب ترین مناطق توریستی ایران، پر شده است از مدرن ترین مناطق تفریحی، رستوران ها، مراکز خرید و هتل های لوکسی که این جزیره را به مکانی عالی برای سفر و خوشگذرانی تبدیل کرده اند.

در این میان از تاریخ غنی و قدمت چند هزارساله این جزیره نمی توان چشم پوشی کرد. اصالتی که در گوشه کنار جاذبه های تاریخی جزیره و به خصوص در فرهنگ و سنت های مردم بومی منطقه حفظ شده است. اگر می خواهید در طول سفرتان به کیش، در میان این شهر مدرن، با فرهنگ و سبک زندگی مردم جزیره آشنا شوید، بهتر است برای شروع، امتحان کردن غذاهای محلی و بومی جزیره را از دست ندهید.در سایت سفر باتو بخوانید: تور کیش

سمک مشوی

اکثر ساکنین بومی جزیره کیش را عرب های جنوب کشورمان تشکیل می دهند، به همین دلیل غذاهای عربی در این جزیره جزو اصیل ترین و پر طرفدارترین غذا ها هستند. سمک مشوی نیز یک غذای عربی پر طرفدار است که مهترین قسمت آن را ماهی های خوشمزه خلیج فارس تشکیل می دهند. ماهی این غذا بسته به نوع سفارش شما می تواند سرخ شده یا کبابی باشد که در ترکیب بی نظیری از ادویه های تند عربی، طعم فوق العاده ای دارد.

مرگوگ و یا مرقوق

برای امتحان کردن مرگوگ یا مرقوق باید سری به رستوران های محلی کیش بزنید. مرگوگ یک غذای فوق العاده خوشمزه است که در پخت آن مواد تازه ای از انواع سبزیجات و گوشت استفاده می شود. این مخلفات شامل بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل سبز، سیب زمینی، گوشت های استخوان دار، پیاز و سیر و ادویه های مخصوص است که به صورت جداگانه پخته و سپس ترکیب می شوند، در انتها با اضافه شدن خمیر های دایره شکلی از آرد سنگک داخل این خورشت سنتی، می توانید یکی از خوشمزه ترین غذاهای جزیره را تست کنید.

محمر

لذت بردن از غذای محمر کاملا به ذائقه شما بستگی دارد، اگر طرفدار غذاهای شیرین هستید، محمر می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما در بین غذاهای محلی کیش باشد. محمر، برنجی شیرین است که به طور معمول به همراه ماهی سرو می شود و قطعا تجربه ای متفاوت از ترکیب مزه هاست.

مضروبه

یکی دیگر از طعم های متفاوت ماهی های خلیج فارس را می توان با امتحان کردن مضروبه چشید. مضروبه یکی از غذاهای پر طرفدار جزیره است که ترکیب ماهی سرخ شده و یا کبابی به همراه سیر و نوعی سبزی است و طعمی متفاوت را در رستوران های محلی جزیره به شما هدیه می کند.

هریسه

اگر شما هم یکی از طرفدارهای پر و پا قرص حلیم هستید، قطعا عاشق طعم فوق العاده هریسه خواهید شد. هریسه نوعی حلیم عربی است که در بین غذاهای سنتی کیش، طرفدارهای مخصوص خودش را دارد.

مجبوس لحم

اصلی ترین غذای محلی جزیره کیش را می توان مجبوس لحم دانست. این غذای خوشمزه از پخته شدن برنج با ادویه های عربی، نخود و کشمش درست می شود و همرا با گوشت، مرغ و یا ماهی سرو می شود. جالب است بدانید که مجبوس لحم یکی از مهمترین غذاهای مجالس و مهمانی های بومیان جزیره کیش محسوب می شود.

غذاهای سنتی ارمنستان

آشنایی با فرهنگ غذایی ارمنستان

فرهنگ غذایی کشور ارمنستان شامل روش ها و ویژگی هایی می شود که سال هاست در میان غذاهای این سرزمین به چشم می خورد. غذاهای ارمنستان نیز مانند هر جای دیگری انعکاسی از تاریخ و جغرافی این کشور هستند و وقتی به غذاهای این کشور دقت می کنیم، اثر فرهنگ های غذایی دیگری مانند اروپا و کشورهای عربی را در آن می توان دید.

در نهایت باید گفت طعم و مزه منحصر به فرد غذاهای ارمنی بیش از هر چیزی مدیون تازگی و کیفیت مواد اولیه است و استفاده بیش از حد از ادویه ها در این غذاها جایی ندارند. در ادامه همراه کارناوال با بهترین و معروف ترین غذاهای ارمنی آشنا می شویم.

خش یا کله پاچه | Khash

شاید گمان کنید تنها جایی که می توان «کلپچ» زد و خود را به ضیافتی اعیانی دعوت کرد، کله پاچی ای های قدیمی و ایران باشند. اما تعجب نکنید! اسم عنوان را درست خوانده اید باید بدانید که کله پاچه منحصر به ایران و ایرانی نمی شود و در بسیاری از دیگر کشورها مانند ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، آلبانی، بلغارستان و ...نیز وجود دارد و در هر کشور با نام مخصوص خودش شناخته می شود.

در ارمنستان نیز کله پاچه را برای صبحانه روزهای زمستان در نظر می گیرند و آن را با سیر خرد شده و نان لواش میل می کنند.

خورواتس | Khorovats

یکی از محبوب ترین غذاهای ارمنی پیش روی شماست: خورواتس!

خورواتس را می توانید در همه جا، از رستوران ها گرفته تا مهمانی های خانگی پیدا کنید. اگر به عکس ها دقت کنید، می بینید که غذای [ ndn نیست و همان شیشلیک ماست. برای طبخ خورواتس تکه های گوشت و دنده بره یا گاو را به سیخ می کشند و بر روی آتش کباب می کنند. البته باید بدانید که امروزه پخت خورواتس با گوشت خوک نیز در ارمنستان رایج شده است.

ماهی کبابی | Ishkhan

اگر در سفرتان به ارمنستان به دریاچه سوان هم می روید، صرف ماهی کبابی در کنار دریاچه را از دست ندهید. یکی از لذیذترین غذاهای ممکن، ماهی های قزل آلای این دریاچه هستند که به صورت تازه و کبابی در اختیار مسافران قرار می گیرند. همچنین باید بدانید که قزل آلای بومی این دریاچه را با نام ایشخان می شناسند و بنابراین ماهی کبابی های خوشمزه ایشخان را تنها در همین منطقه خواهید دید.

قاپاما | Ghapama

قاپاما یکی از غذاهای اصلی ارمنستان است که اغلب در زمان کریسمس طبخ می شود. این غذا به دلمه های ما شباهت دارد و اگر بخواهیم نامی ایرانی برایش انتخاب کنیم، دلمه کدو تنبل گزینه مناسبی خواهد بود. برای پخت قاپاما داخل کدو تنبل را خالی کرده و با موادی همچون برنج پخته شده و ترکیبی از میوه های خشک مانند بادام، خرما، سیب، آلو، زغال اخته، زردآلو، آلو بخارا و کشمش پر می شود. البته این همه ماجرا نیست، اغلب مرسوم است که در آخر بر روی مواد عسل می ریزند و تمام مواد داخل کدو تنبل را با دارچین و شکر مخلوط می کنند. سپس کدو تنبل را داخل قابلمه و به همراه آب بر روی شعله ملایم می گذارند تا پخته شود و پس از چند ساعتی قاپاما آماده سرو خواهد بود.

هاریسا | Harissa

یکی از خاص ترین، مهم ترین و البته دوست داشتنی ترین غذاهای ارمنستان، هاریساست که به مناسبت های مختلف تهیه می شود. برای آماده سازی هاریسا، گندم و گوشت پرچرب (مرغ یا بره) را در آب و در زمانی طولانی بر روی شعله ملایم گاز می پزند. یکی از مهم ترین بخش های پخت هاریسا همین مدت طولانی طبخ آن است که باعث می شود غذا به خوبی جا بیفتد.

هاریسا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها