کد خبر: 506048
تاریخ انتشار :

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو: موافقت رئیس جمهور با آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک/ خودروهای خارجی جدید در راهند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: خوشبختانه از سوی هیات دولت اخبار خوبی به گوش فعالان خودرویی رسیده و رئیس جمهور نیز موافقتش را مبنی بر آزادسازی خودروهای معطل مانده در گمرک اعلام کرده است.
کوروش مرشدسلوک افزود: طی ماه‌های اخیر خودروهای وارداتی به دلیل تصمیمات یک شبه در گمرکات کشور دپو شد و همین موضوع در بازار خودرو افزایش یک باره قیمت‌ها را به همراه داشت.
او افزود: امیدواریم دولت نسبت به خودروهایی که به سفارش ایران تولید و در انبار کشورهای حاشیه خلیج فارس دپو شده است نظر مساعدی داشته باشد تا هر چه زودتر این خودروها هم ترخیص شود.
مرشد سلوک در پاسخ به این پرسش که ترخیص خودروهای وارداتی چه واکنشی را در بازار ثانویه به همراه خواهد داشت؟ تصریح ‌کرد: چنانچه به همراه واردات خودروهای دپو شده در گمرک سامانه ثبت سفارش نیز باز شود شاهد کاهش بحران‌ها خواهیم بود.
این فعال خودرویی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه آیا دولت بازه زمانی مشخصی را برای بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودرو اعلام کرده است یا خیر؟ گفت: دولت تاکنون بازه زمانی مشخصی را برای بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودرو اعلام نکرده و این درحالی است که سازوکار آیین‌نامه ترخیص خودروهای وارداتی هفته آینده مشخص خواهد شد.
او در ادامه اظهار کرد: به محض اینکه خودروهای جدید از گمرکات ترخیص شوند افرادی که خودروهای خود را از سال گذشته تاکنون پیش خرید کرده بودند سریعا به دستشان خواهد رسید.
این فعال خودرویی خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت که با آزادسازی خودروهای معطل مانده از گمرکات ایران قیمت‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد اما این افت قیمت خودرو در هفته‌های آتی مقطعی است. انتظار می‌رود دولت در زمینه ثبات نرخ خودرو موضع روشنی را اتخاذ کند.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها