کد خبر: 512155
تاریخ انتشار :

عمق کاربری لوله های کاروگیت فاضلابی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

لوله های کاروگیت، گزینه های مناسب برای دفع فاضلاب

همان طور که می دانید انواع لوله های پلی اتیلن با قطر و ابعاد متفاوت به منظور انتقال آب و فاضلاب در مسیرهای مختلف به کار می روند. لوله های تک جداره و دوجداره پلی اتیلن، هر دو کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارند. لوله پلی اتیلن دو جداره یا لوله کاروگیت ، علاوه برای نصب در لوله های انتقال آب آشامیدنی و آب کشاورزی، برای انتقال انواع فاضلاب به کار می رود.

لوله پلی اتیلن دوجداره که برای حل و نقل فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد با نام لوله کاروگیت فاضلابی معروف است. این نوع لوله معمولاً در ابعاد کوچک تر می تواند حجم کمتری از سیال را از خود عبور دهد و لوله های قطورتر برای انتقال حجم بالاتری از سیال، طراحی شده اند. آنچه موجب محبوبیت انواع لوله های کاروگیت در میان مهندسان شده است، دوام، استحکام و پایداری آن ها در شرایط مختلف محیطی می باشد.

روش های نصب لوله های کاروگیت

لوله های کاروگیت بسته به نوع کاربری آن ها به دو روش نصب سطحی و نصب دفنی یا زیرزمینی در خطوط لوله کشی قرار داده می شوند. هر کدام از این روش ها با نظر مهندسان اجرا می گردد. در روش نصب سطحی لوله کاروگیت، پس از آنکه تمام اصول فنی لوله و محل نصب به دقت ارزیابی شد، مطابق با نقشه لوله کشی، لوله ها و اتصالات لازم بر روی خاک نصب می شوند.

در روش دفنی در برخی موارد لازم است یک بستر با عمق بسیار کم حفر شود و لوله ها در آن مسیر نصب شوند؛ در این نوع نصب سطحی، لوله های کاروگیت روی زمین قابل مشاهده هستند. مقاومت لوله، پایداری خاک، نوع سیال و شرایط محیط، در این روش اهمیت زیادی دارند.

در روش نصب لوله کاروگیت به صورت دفنی ، به ارزیابی دقیق تری نیاز است. برای این کار باید ترانشه یا کانال برای قرار گرفتن لوله ها در زمین حفر شود. آزمایش های مکانیک خاک، قبل از حفر کانال لازم و ضروری هستند. در این روش ها، خاک بستر به طور کامل از نظر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مورد بررسی قرار داده می شود. هنگامی که تمام عوامل بررسی شد، لوله های کاروگیت تا محل نصب حمل می گردند.

بررسی عمق کاربری لوله های کاروگیت در خطوط لوله کشی

اکنون که با روش های نصب لوله کاروگیت آشنا شدیم، درک مفهوم عمق کاربری لوله های کاروگیت ، آسان تر خواهد بود. طبق استانداردهای حفاری، انتخاب عمق کم برای نصب لوله های کاروگیت در مواردی به کار می رود که لوله کشی بر روی انتقال ثقلی سیال (آب و فاضلاب) تمرکز داشته باشد؛ سیستم های زهکشی کشاورزی و انتقال بهداشتی آب آشامیدنی، مثال هایی از عمق کم در نصب لوله های کاروگیت هستند.

اصول حفاری ترانشه و کانال برای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره در زمین بیان می کند اگر خطوط لوله باید از مسیری عبور کنند که تعداد عبور و مرور وسایل نقلیه روی سطح زمین، زیاد است، عمق کاربری لوله ها باید کمی بیشتر در نظر گرفته شود. در این حالت نصب لوله های کاروگیت در عمق بیشتری انجام می شود. فاصله ترانشه تا سطح زمین، عمق کانال، عرض ترانشه، قطر لوله ها و ...، مواردی هستند که در این روش تحت استانداردهای معتبر اجرا می شوند. هر چه این استانداردهای بهتر و دقیق تر اجرا شوند، دوام لوله ها تا سال های طولانی در شبکه، بیشتر تضمین خواهد شد.

سفارش و خرید انواع لوله های کاروگیت

انواع لوله کاروگیت با قطر و ابعاد مختلف، قیمت متفاوت دارند. قیمت لوله کاروگیت به عواملی نظیر قیمت مواد اولیه، طول شاخه، وزن لوله و فشار اسمی بستگی دارد. در حال حاضر این لوله ها جزو لوله های پرفروش بازار هستند و تقاضا برای خرید لوله کاروگیت در سطح مناسبی قرار دارد. شرکت "کاروگیت پایپ" به عنوان یکی از برندهای فعال و معتبر در زمینه تهیه و تأمین انواع لوله کاروگیت فاضلابی و اتصالات پلی اتیلن، این تجهیزات را با قیمت مناسب و کیفیت عالی برای مشتریان فراهم نموده است. برای آگاهی از نحوه سفارش و قیمت این لوله ها با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها