کد خبر: 515086
تاریخ انتشار :

رئیس هیئت مدیره نمایشگاه تراکنش ایران مطرح کرد؛

استفاده از ارزهای دیجیتال؛ از راهکارهای مقابله با تحریم‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد ابراهیم مقدم رئیس هیئت مدیره نمایشگاه تراکنش ایران در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: در مورد تحریم‌ها و مشکلات بوجود آمده، سایر کشورها چه فکرهایی برای آن انجام داده‌اند و ما چه فکری برای آن انجام داده ایم؟ گفت: این تحریم برای ما مشکل‌زا شده و باید با آن مقابله کرد.
وی افزود: مشکل در صنعت بانکداری ، ایجاد مشکل در سخت افزارها و تراکنش‌های بین الملل برای انتقال پول ، گشایش اعتبارات اسنادی ، فاینانس‌ها ، جذب سرمایه حاصل از فروش نفت و صادرات و کاهش ارزش پول ملی ، هجوم مردم برای خرید سکه و ارز و بسیاری از موارد دیگر؛ از مشکلاتی است که با تحریم‌ها بوجود می‌آید و ما هستیم که باید برای این موارد به راهکارهای مناسب فکر کنیم.
مقدم خاطرنشان کرد: امریکا برای کشورهایی نیز تحریم را قائل و هزینه‌های گمرکی آنها را بالا برده است تا نتوانند هرگونه نقل انتقال به ایران و با ایران داشته باشند. کشورهای روسیه ، آلمان ، فرانسه و چین سیستمی بنام « نحوه انتقال پول » ایجاد کرده‌اند تا بتوانند خارج از این سیستم به نفع خودشان از تحریم‌ها استفاده کرده و تا پایان سال 2018 روابط اقتصادی و بازرگانی خود را با ایران برقرار کنند.
وی تصریح کرد: ما نیز پیشنهاداتی برای این کار در ذهن داریم که یکی از این پیشنهادها استفاده از ارزهای دیجیتال و استفاده از پیمان های دو و چند جانبه و همچنین مبادلات کالا به کالا بدون وجه است.
ابراهیم مقدم در پایان از سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که در حوزه پرداخت کشور تلاش‌های مثبت انجام داده‌اند تا هم اکنون به این جایگاه درست پیدا کرده‌ایم، تشکر و قدردانی کرد.
چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران 22 تا 24 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران، واقع در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها