کد خبر: 515553
تاریخ انتشار :

درآمد گردشگری ترکیه بیش از 30 میلیارد دلار خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ارگین شاهین، رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری ترکیه (TURSAD) در گفتگو با خبرنگار آناتولی از ثبت رکوردی جدید در بخش گردشگری تا پایان امسال خبر داده گفت: پیش بینی می‌شود تعداد گردشگران ورودی به کشور تا پایان سال جاری به رقم بیش از 40 میلیون نفر رسیده و درآمد حاصل از صنعت گردشگری نیز بالغ به بیش از 30 میلیارد دلار شود.
شاهین با بیان اینکه انتظار می‌رود تعداد گردشگران خارجی به ترکیه در سال آتی از مرز 40 میلیون نفر عبور کند، تصریح کرد که تلاش فعالان و نمایندگان صنعت گردشگری جهت یافتن بازارهای جدید در افزایش شمار گردشگران به کشور نقش داشته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش های آن‌ها پیشتر تنها در راستای جذب گردشگران از اروپا و روسیه به ترکیه بوده است، افزود: پیشتر به گردشگران تنها در زمینه بهره‌وری از دریا و آفتاب گرفتن در سواحل کشورمان خدمت رسانی می کردیم ولی سپس درک کردیم که با اکتفا به این بخش، بخش گردشگری شکننده را ایجاد می کنیم. لذا به جذب گردشگران از کشورهای شرق آسیا روی آوردیم. به ویژه بازار چین بازار مهمی است. هدف ما در میان مدت پذیرایی از یک میلیون توریست چینی در سال است.
او با ابراز اینکه صنعت گردشگری ترکیه به لحاظ نیروی انسانی متخصص و زﻳﺮﺳﺎﺧﺖ ها در وضعیت خوب قرار دارد، تصریح کرد: ایران، خاورمیانه و آفریقا به عنوان بازارهای جدید مطرح هستند.
رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری ترکیه در پایان با اشاره به اینکه هدف ترکیه جذب سالانه 50 میلیون گردشگر تا سال 2023 است، اظهار داشت: اگر بتوانیم هزینه سرانه مستقیم هر گردشگر را به 1000 دلار افزایش بدهیم، به معنای واقعی یک کشور گردشگری خواهیم شد.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها