کد خبر: 518486
تاریخ انتشار :

تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل رایگان در اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این مقاله ی کوتاه سعی داریم به بحث تخصصی تحصیل پزشکی در اروپا و مشخصا تحصیل پزشکی در آلمان و تحصیل پزشکی در اتریش بپردازیم. و همچنین نگاه کوتاهی نیز به تحصیل رایگان در اروپا داشته باشیم.

تحصیل رایگان در اروپا

خیل عظیمی از متقاضیان قبولی در رشته های پزشکی در ایران پشت خط کنکور ایران مانده و تمام آمال و آرزوهای خود را بر باد رفته می بینند و با توجه به ظرفیت کم دانشگاه ها برای ورود به رشته ی پزشکی فرد متقاضی برای موفقیت در این موضوع راه تحصیل در خارج از کشور را پیش میگیرد و برای رسیدن به این هدف به دنبال کشوری هستند تا بتوانند به صورت رایگان و یا کم هزینه تحصیل نمایند. گرچه قطعا اخذ پذیرش رایگان آن هم در کشورهای درجه ی یک کار ساده ای نیست.

شرایط تحصیل رایگان در اروپا را کشورهای محدودی برای دانشجویان ایرانی فراهم می سازند اما مطرح ترین آنها کشورهای آلمان و اتریش هستند که دانشجویان زیادی هم در حال حاظر به دنبال تحصیل رایگان در این کشورها در صف طولانی سفارت های این کشورها مانده اند و یا به خاطر شرایط سخت پذیرش در رشته های پزشکی جون به زبان آلمانی تدریس می شود موفق به خواندن زبان مورد نیاز آلمانی نشده اند.

آلمان و اتریش دارای دانشگاه های دولتی، خصوصی، علمی کاربردی و سایر موسسات آموزشی هستند که دانشجویان ایرانی مایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشورها هستند که شرایط تحصیل رایگان را علاوه بر اتباع خود و اتحادیه اروپا نیز به اتباع خارج از این اتحادیه هم می دهند، اما برای پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشورها باید شرایط خاصی را دارا بود.

اخذ پذیرش از دانشگاههای رایگان اتریش و المان کار ساده ای نیست و قطعا این مراکز اموزشی به سادگی به فرد پذیرش تحصیلی را اعطا نمی کنند و همچنین فرض بر اخذ پذیرش در مرحله ی اخذ ویزا نیز کار ساده ای پیش رو نیست و شاید بهترین راه حل برای رسیدن به این موفقیت استفاده از وکیل و مشاور در ابتدای این مسیر باشد تا با علم این شخص نسبت به شانس موفقیت خود آگاه شوید و با اتخاذ یک مسیر هموار راهی مناسب برای تحصیل رایگان در اروپا برای خود ایجاد نمائید.

البته راه کارهایی برای دانشجو وجود دارد که چنانچه فرد متقاضی تحصیل خود را از پایه در کشور المان و اتریش گذرانده باشد بهتر می تواند بعد از اتمام دبیرستان به دانشگاه های این کشورها ورود کندیا شخصی که از با اقامت از طریق تمکن مالی اقدام می کند. اگر شخصی از قبل به طریقی و همراهی با خانواده به آلمان نرسیده باشد اخذ پذیرش از ایران کاریست بسیار سخت و در حد غیر ممکن، پیشنهاد می شود چنانچه هنوز فرزندتان در مقاطع دبیرستان در حال تحصیل هست اگر شرایط شما برای مهاجرت فراهم است سریعا برای یک برنامه مهاجرتی برای ورود به اروپا اقدام نمائید، چرا که با دارا بودن یک اقامت بلند مدت در اروپا شما می توانید فرزندانتان در مدارس دولتی این کشورها ثبت نام نموده تا بتوانند به صورت رایگان تحصیل خود را در مدارس و سپس دانشگاه های اروپا ادامه دهند.

موسسه ی سفیران سروش سعادت پر افتخارترین موسسه مهاجرتی کشور در جهت اخذ روادید کشورهای معتبر دنیا شما را برای آگاهی از قوانین تحصیل رایگان در اروپا به ادامه ی این مقاله دعوت می کند.

پذیرش تحصیلی در آلمان و اتریش در حال حاضر جدا از سختی ها و مدارک ریز و درشتی که می خواهند کاریست بسیار فرسایشی و زمان بر. شاید به راحتی بتوان گفت اخذ یک پذیرش و ویزای تحصیلی این دو کشور در حال حاضر چیزی حدود یک سال و نیم زمان می برد و این در مقایسه با پروسه سایر کشورها چند برابر وقت و هزینه شما را می طلبد که بتوان در نهایت در یک کشوری که رایگان هست تحصیل نمود.

برای مثال برای پذیرش در آلمان و اتریش این دانشگاه ها شرط دارند تا فرد متقاضی رشته ی مورد نظر را ابتدا در کشور خود و در دانشگاه های دولتی و مطرح قبول شده باشد و یا حتی در برخی موارد برای پذیرش از دانشگاه های اتریش واحدهایی را نیز پاس کرده باشد تا بتواند فقط در همان رشته از المان یا اتریش پذیرش بگیرند. این شرط قید شده از شروط اصلی پذیرش در المان و اتریش می باشد و اگر فردی به دنبال تحصیل پزشکی در آلمان یا تحصیل پزشکی در اتریش می باشد باید حتما به قسمت مربوطه ی سایت ما در همین مقاله لینک آن جانمایی شده مراجعه کرده و دقیق ترین اطلاعات مهاجرتی را اخذ نماید. دلیل اینکه برای پذیرش تحصیل پزشکی در آلمان و تحصیل پزشکی در اتریش بیش از این در موردش نمی پردازیم این است که معمولا افرادی که قبولی رشته ی پزشکی در ایران را داشته باشند اکثرا تا اتمام دوره ی تحصیلی خود و پزشکی عمومی خود به فکر پذیرش در کشورهای دیگر با داشتن سختی های خاص خود نیستند.

شاید به همین دلیل است که بسیاری از هموطنان ما وقتی شرایط سخت آلمان و اتریش را برای پذیرش می بینند به سمت کشور مجارستان رفته و این کشور را بهانه می کنند جهت اخذ پذیرش یک دوره ی یک ساله و پس از آن راهی مسیر رایگان اتریش و المان می شوند. دلیل انتخاب مجارستان این است که در حوزه ی شنگن واقع شده و این کشور به کشورهای آلمان و اتریش بسیار نزدیک است و مرز زمینی و زندگی در این کشور خیلی ارزان قیمت بوده و همچنین به دلیل مسافت کوتاه و همسایگی با اتریش و نزدیکی به آلمان می تواند یک راهکار مناسب باشد برای آن دسته از دانشجویانی که معتقدند زمان را نباید از دست داد چرا که با گذر زمان متاسفانه شرایط مهاجرت سخت و سخت تر می شود، دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی جهت تحصیل برای ورود به اتحادیه اروپا زمان بسیار کمتری را برای اخذ پذیرش و ویزا صرف نمایند.

همچنین در دو سال اخیر تعداد زیادی از دانشجویان نیز برای اخذ پذیرش و قبولی در رشته ی پزشکی به سمت کشور ترکیه رفته اند، این کشور هم از انتخاب های بعدی جهت پذیرش رشته ی پزشکی به دلیل هزینه های به نسبت پایین و فرهنگی نزدیک به کشور ما بوده است اما باید گفت دانشجویان در هر جای دنیا بر اساس شایستگی در رشته ی پزشکی پذیرش می شوند و ورود به این رشته ها آسان نیست اما برخی کشورها به مراتب محدودیت هایی را که دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی در ایران دارند را نداشته و کشور ترکیه هم جزو این کشورهاست که به مراتب دانشجویانی که دوره ی یکساله پیش پزشکی را گذرانده باشند و با سرفصل هایی که تعریف شده آموزش می بینند شانس ورود بالایی به دانشگاه های پزشکی ترکیه دارند، ورود به ترکیه خیلی سریع و می تواند کمتر از حتی یکماه هم انجام شود و دانشجویان برای دریافت ویزا نیز با سخت گیری هایی که کشورهای اروپایی برای صدور ویزای ایرانیان دارند روبرو نیستند.

البته جهت تحصیل رایگان در اروپا در برخی رشته ها اخذ پذیرش از آلمان و اتریش کار سختی نیست، برای مثال اگر شما به تازگی در یک رشته ی مهندسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی ایران پذیرش شده اید و مشغول به تحصیل هستید می توانید با تهیه یک مدرک زبان آلمانی در سطح b1 جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان اقدام نمائید، همین شرایط را با این تفاوت حتی بدون مدرک زبان نیز می توان برای اتریش اقدام نمود اما دانشجویان باید همچنان از شرایط سخت صدور ویزا آگاه باشند و به این موضوع واقف باشند که برای موفقیت در هر پروسه ی حقوقی از کارشانس و متخصص این زمینه مشاوره دریافت کنند چرا که قوانین هر لحظه امکان تغییر دارد و اگر شما زا این مسائل آگاه نباشید هزینه های زیادی را از بین رفته ببینید، باید بدانید حتی برای تحصیل رایگان اروپا کشورهای دیگری مانند نروژ و فرانسه و ایتالیا در برخی دانشگاه ها و رشته ها به صورت رایگان هستند یا می شود با دریافت بورس به صورت رایگان تحصیل نمود که می توان از این کشورها تحت شرایطی اخذ پذیرش کرد که شاید راحت ترین انها ایتالیا می باشد که دارای بورس هایی نیز برای دانشجویان کشورهای جهان سوم هست که از میزان هزینه ها بسیار می کاهد، اما شرایط تحصیل پزشکی و دریافت این گونه بورس ها منوط به آگاهی از شرایط و برآورده نمودن مدارک مورد نیاز است، شما می توانید برای آگاهی از اطلاعات دقیق پذیرش و یا ویزای تحصیلی این کشورها به قسمت مربوطه ی سایت موسسه سفیران سروش سعادت مراجعه نموده دقیقا مقالات نگارش شده این کشورها را مطالعه فرمایید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با به کار گیری از قدر ترین مشاورین مهاجرتی و تحت نظر وکیل پایه یک دادگستری به شما عزیزان بهترین اطلاعات مهاجرتی را داده و با به کار گیری از مشاورین با سابقه توانسته بیشترین تعداد ویزای های اخذ شده در ایران را به خود اختصاص دهد.برای وصل شده به موسسه به سایت موسسه مراجعه کرده و راه های ارتباطی ما در آنجا قید شده و شما میتوانید از آن طریق با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها