کد خبر: 525388
تاریخ انتشار :

دستور کار مهمترین اجلاس اقتصادی جهان چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسایلی از قبیل بهداشت و درمان در دنیا و تغییرات جوی که همه روی بخش‌های مختلف اقتصاد اثر گذار هستند از مهم‌ترین بحث های نظره شده در اجلاس داووس بود. در یکی از پنل‌های بسیار مهم اجلاس داووس سران اقتصادی و تجاری دنیا اعلام کردند که تغییرات جوی تاثیر بسیار مخربی روی کسب و کارها و سلامت مردم داشته است.

سی ان ان در گزارش خود نوشت: در اجلاس سال جاری تغییرات جوی موضوع اصلی و مورد بحث در اغلب جلسات بود.در برخی از پنلها در مورد تغییرات جوی و گرم شدن کره زمین صحبت شده است و در جلسات دیگر در مورد راه کارهای ایجاد پایداری در فضای اقیانوس ها و حفظ تنوع زیستی در کره زمین بحث شده است.

بی بی سی نوشت: پیش از این مساله تغییرات جوی چندان مورد توجه فعالان اقتصادی نبود زیرا بر این باور بودند که این مساله به کسب و کار انها آسیبی وارد نمی‌کند و اغلب تصور می شد که کشورهای در حال توسعه با این بحران دست به گریبان هستند ولی با توجه به افزایش شمار طوفان‌ها در کشورهای صنعتی و سیل‌هایی که آسیب‌های زیاد به خانه ها و زیرساخت‌ها وارد می کند، دیگر بر همگان روشن است که معضل تغییرات جوی معضلی بسیار جدی است .از طرف دیگر بعد از اتش سوزی های پی در پی در امریکا به خصوص در ایالت کالیفرنیا اهمیت این بحران جهانی بیش از پیش برای مقامات اقتصادی دنیا مشخص شد.یکی از شرکت کنندگان در این پنل رییس بزرگترین شرکت بیمه ساختمانهای مسکونی در ایالت کالیفرنیا بود که در جلسه در مورد هزینه کلانی که اتش سوزی ها به این شرکت وارد کرده است و تبعات ان روی هزینه بیمه های ساختمانی و عملکرد مالی شرکت صحبت کرد.

در این جلسه در مورد ضرورت واردشدن به مساله تغییرات جوی و تغییر سیاستهای مرتبط با این بخش صحبت شد . یکی از بحث های اصلی اصلاحات سیاستهای اقتصادی و مالی دولتی بود که می تواند روی مصرف سوختهای فسیلی و انتشار گازهای آلاینده اثرگذار باشد.راشل کایت نماینده ارشد دبیر کل سازمان ملل در مورد انرژی های پایدار گفت: هنوز در بسیاری از کشورهای گروه هفت یارانه‌هایی برای مصرف سوخت‌های فسیلی پرداخت می شود که پرداخت انها در شرایط کنونی زیست محیطی مساله ای بسیار ناراحت کننده است. چرا ما برای مصرف سوختی یارانه می پردازیم که می دانیم عامل اصلی مرگ و میر کودکانمان در سالهای آتی است، عاملی که باعث مسموم شدن فرزندانمان می شود و قدرت یادگیری انها را نیز کم می‌کند. این مساله برای من غیر قابل قبول است.

موضوع تغییرات جوی در سالهای قبل در میان سران کشورهای صنعتی دنیا بسیار جدی بود و نتیجه سالها مذاکره ایجاد معاهده پاریس و امضای آن بود که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا بعد از اغاز به کارش از این پیمان هم خارج شد. او بیان کرد که مساله تغییرات جوی به کشورهای دیگر ارتباط دارد و مساله جهان غرب نیست ولی سیلها و طوفانها و اتش سوزیهای سالهای اخیر در امریکا و هزینه های زیادی که این حوادث به اقتصاد وارد کرد نشان داد که او در این زمینه اشتباه کرده است . در اجلاس سالانه داووس هم سران اقتصادی دنیا تاکید کردند تغییرات جوی در حال از بین بردن کسب و کارها، افزایش هزینه ها و ایجاد بحران در بخش اقتصادی است.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها