کد خبر: 530031
تاریخ انتشار :

بی ام و z4؛ شروع از 20i تا پایان با 35i

بی ام و z4؛ شروع از 20i تا پایان با 35i
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بی ام و z4؛ شروع از 20i تا پایان با 35i

به گزارش نامه نیوز، نکته جالب در مورد این خودروی بی ام و این است که خیلی راحت هم وارد بازار ایران شد و در حال حاضر امکان خرید و فروش بی ام و z4 در مدلهای مختلف وجود دارد. این موضوع برای ما بسیار جالب به نظر می‌رسید و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که روند تولید تا توقف تولید آن را از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۶ را دنبال کنیم و ببینیم که چه تغییراتی در مشخصات فنی آنها به وجود آمده است.

سال ۲۰۰۹ به عنوان نقطه ظهور بی ام و z4

در سال ۲۰۰۸ و بعد از رسیدن خودرو Z3 به نقطه نهایی خود، شرکت بی ام و تصمیم به تولید یک خودروی جدید گرفت که تحت عنوان بی ام و z4 و نسل پنجم از خودروهای سری Z وارد بازار شد. این خودرو هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ کیفیت موتور در سطح بسیار بالایی بود. نسل اولیه این خودروها تحت عنوان Z4 20i شناخته می‌شد. در این خودرو از یک موتور با حجم ۱۹۹۷ سی‌سی استفاده می‌شد که ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ در آن به کار گرفته شده بود. حداکثر قدرت این خودرو ۱۸۴ اسب بخار در ۵ هزار دور در دقیقه و نهایت گشتاور آن ۲۷۰ نیوتن متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه بود. این خودرو می‌توانست ۲۳۲ کیلومتر در ساعت سرعت تولید کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن حدود ۷ ثانیه بود.

معرفی نسل دوم با عنوان Z4 23i

نسل دوم خودروهای بی ام و z4 تحت عنوان 23i وارد بازار شد که تغییرات ظاهری چندانی در عمق وجود نداشت و بیشتر در بخش فنی آن تغییراتی به وجود آمده بود. این خودرو که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد با یک موتور با حجم ۲۴۹۷ سی‎سی کار می‌کرد. در این موتور ۴ سیلندر خطی و ۲۴ سوپاپ استفاده می‌شد. حداکثر قدرت خودرو ۲۰۴ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور آن ۲۵۰ نیوتون متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه بود. در این خودرو انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب صورت می‌گرفت و گیربکس آن از نوع ۸ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک بود.

معرفی نسل سوم با عنوان Z4 28i

یکی دیگر از خودروهایی که در بازار خرید بی ام و z4 وارد بازار ایران شد، مدل z4 28i بود. در این خودرو همانند مدل‌های قبلی از محور متحرک سیستم عقب و از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده می‌شد و در ظاهر خودرو تغییرات جزئی از لحاظ چراغ‌ها و سایر قسمت‌ها به وجود آمد. در این خودرو به یک موتور ۲ لیتری استفاده شده بود که حداکثر قدرت آن ۲۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور آن ۳۵۰ نیوتن متر بود. این مشخصات باعث می‌شد که حداکثر سرعت خودرو به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن به 5.5 ثانیه کاهش یابد.

معرفی نسل چهارم با عنوان Z4 30i

این مدل از خودروهای بی ام و z4 تغییر محسوسی نسبت به مدل‌ها و نسل‌های قبلی داشت. در واقع در این مدل از یک گیربکس ۷ دنده اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌شد و حجم موتور به ۲۹۹۶ سی‌سی افزایش یافته بود. اگرچه نحوه انتقال قدرت و محور متحرک خودرو کماکان همان دیفرانسیل عقب بود، اما حداکثر قدرت آن به ۲۵۸ اسب بخار و نهایت گشتاور آن به ۳۱۰ نیوتون متر در ۲۶۰۰ دور در دقیقه افزایش یافته بود. در این خودرو ۶ سیلندر به صورت خطی و ۲۴ سوپاپ استفاده شده بود که حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن 6.1 ثانیه برآورد می‌شد.

بی ام و z4؛ شروع از 20i تا پایان با 35i پایان خط تولید با معرفی Z4 35i

در نهایت در سال ۲۰۱۶ شرکت بی ام و تصمیم گرفت که بازار خرید و فروش بی ام و z4 را با یک شوک وارد کند و روند تولید محصولات Z4 را متوقف کرده و به سراغ Z5 برود. اما نسل Z4 35i از یک موتور با حجم ۲۹۷۹ سی‎سی بهره می‌برد که در آن شش سیلندر به صورت خطی و با ۲۴ سوپاپ استفاده شد. این خودرو می‌توانست حداکثر قدرت ۳۰۶ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر در ۱۳۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

در انتها اگر برای خرید بی ام و z4 علاقه دارید و در مورد قیمت بی ام و z4 نگران هستید می‌توانید سری به ‎سایت دیوار بزنید. در این سایت مدل‌های مختلف مربوط به سال‌های متفاوتی گذاشته شده که همراه با قیمت آنها ذکر شده است. به‎طور‎کلی در بازار ایران با توجه به تغییرات موتور و شرایط خودرو قیمتی بین ۶۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان برای آن پرداخت می‌شود.

به همین دلیل است که بازار خرید و فروش بی ام و z4 تنها به طیف خاصی از افراد جامعه اختصاص می‌یابد و بازار چندان شلوغی ندارد.

منبع : ویرلن

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها