کد خبر: 531742
تاریخ انتشار :

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رپورتاژ آگهی متنی آموزشی یا خبری با هدف تبلیغاتی است. درنتیجه لازم است محتوایی ارزشمند در اختیار کاربران قرار گیرد. از آنجایی که امروزه خوانندگان از فاصله دور، تبلیغاتی‌بودن یک محتوا را متوجه می‌شوند و از خواندن آن صرف‌نظر می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است که محتوای رپورتاژ آگهی صرفا تبلیغاتی نباشد و اطلاعاتی مفید در اختیار کاربران قرار دهد تا آنها پس از صرف زمان برای مطالعه متن، حس رضایت و خشنودی داشته باشند.

بسیاری از کسب‌وکارها برای گرفتن بک لینک و بهبود سئو تبلیغات رپورتاژ منتشر می‌کنند و موفق می‌شوند جایگاه خود را در گوگل ارتقا دهند. هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی برای برخی دیگر از کسب‌وکارها، متقاعد کردن کاربر برای استفاده از محصول و یا سرویسی است که برند شما ارائه می‌دهد.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

اگر تمایل دارید رپورتاژ آگهی جذاب و هدفمند بنویسید، می‌توانید با پیمودن گام‌های زیر این راه را برای خود هموارتر کنید.

مخاطب خود را بشناسید

شخصیت مخاطبان خود را تحلیل کنید. به سوالاتی از قبیل مخاطبان کسب‌وکارتان چه نیازهایی دارند؟ به چه فکر می‌کنند؟ چه گروه سنی هستند؟ به چه موضوعاتی علاقه‌ دارند؟ لحن و سلیقه آنها چگونه است؟

بسیار مهم است که بدانید برای چه گروهی از کاربران رپورتاژ آگهی می‌نویسید و با در نظر گرفتن این موارد، سعی کنید واژه‌هایی متناسب و درخور نیاز و سلیقه مخاطب انتخاب کرده و بازده رپورتاژ آگهی خود را به حداکثر برسانید.

سایت منتشرکننده را بررسی کنید

اگر قصد دارید رپورتاژ آگهی شما موثر واقع شود و به هدف موردنظرتان دست یابد، لازم است در سایت‌های معتبر و پربازدید منتشر شود. اغلب سایت‌های پربازدید، قوانین و سبک خاص خود را دارند در نتیجه هنگام نوشتن محتوا برای رپورتاژ آگهی، حتما سبک و قوانین سایت منتشرکننده را در نظر داشته باشید. همچنین لازم است محتویات سایت‌های منتشر‌کننده و دیدگاه‌هایی را که کاربرانِ آن‌ها ثبت کرده‌اند، به دقت بررسی کرده و مخاطبان آن‌ها را ارزیابی کنید. سپس سایت‌هایی را برگزینید که مخاطبان آن‌ها با پرسونای کسب‌وکار شما بیشترین تناسب را داشته باشند.

با نوشتن تیتر جذاب، مخاطب را درگیر کنید .

از مهم ترین عناصر رپورتاژ آگهی، تیتر است. برای نوشتن تیتر جذاب زمان بگذارید و از خلاقیت خود استفاده کنید. در نوشتن تیتر، اطلاعاتی را که در دو گام اول کسب کرده‌اید، در نظر داشته باشید. با در نظرگرفتن لحن و سلیقه مخاطب، واژه‌ها را طوری کنار هم قرار دهید تا مخاطب به مطالعه متن علاقه‌مند شود. دقت کنید که تیتر باید گویای موضوع اصلی رپورتاژ آگهی شما باشد. بهتر است با استفاده از کمی ابهام و ایجاد علامت سوال یا حس نیاز در ذهن مخاطب، تمایل او را به مطالعه متن برانگیزید.

کاربر را برای ورود به متن اصلی آماده کنید

قبل از اینکه کاربر وارد قسمت اصلی متن شود، بهتر است چکیده‌ای از کل محتوا بین ۳۰ تا ۴۰ کلمه در اختیار او قرار دهید. این مقدمه کاربر را برای ورود به متن اصلی آماده می‌کند. از آنجایی که تعداد لغات در این قسمت بسیار کم است، از بررسی و نوشتن جزییات بپرهیزید و اصل و عصاره‌ای از محتوای خود را به دور از هرگونه مبهم‌نویسی و با بیانی شفاف، مطرح کنید.

متنی جذاب و هدفمند بنویسید

بدنه اصلی جایی است که باید به حل علامت سوال ایجاد شده در ذهن مخاطب پاسخ دهید و موضوع را به طور کامل شرح و بسط دهید. با توجه به هدفی که از انتشار رپورتاژ آگهی دارید، اگر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد محتوای شما تبلیغاتی باشد و به معرفی برند، محصول و یا خدمات شما بپردازد، کافی و قابل قبول است. همچنین بهتر است مجموع تعداد کلمات به کار برده شده در رپورتاژ بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه باشد.

احتمالا شما هم این جمله را شنیده‌اید که مردم با احساس خود خرید می‌کنند نه با منطق شان. پس در انتخاب کلمات حساس باشید. از نتایجی که در گام یک و دو به دست آوردید، استفاده کنید. می‌توانید با روایت داستانی متناسب با لحن و سلیقه مخاطب، بیش از پیش عواطف مخاطب را برانگیزید و حس همزادپنداری بیشتری ایجاد کنید.

اغلب مردم برای محصول شما حاضر به پرداخت هزینه نیستند بلکه برای پیامدهای ناشی از محصول یا خدمت شما اعم از زیبایی، اعتماد به نفس، سلامتی و . . . هزینه پرداخت می‌کنند. برای نتایج بهتر می‌توانید مثال‌های متفاوت و ملموس بزنید و در قالب مثال و داستان، مشکلی را مطرح کنید و شرح و بسط دهید. حس همزادپنداری در مخاطب ایجاد کرده و در نهایت با استفاده از محصولات یا خدمات برند خود، راه‌حلی را پیشنهاد کنید و مخاطب را از درگیری ذهنی رها سازید.

می‌توانید با متخصصان مصاحبه کنید و نقل‌قول‌هایی از متخصصان در اختیار کاربران قرار دهید. دقت کنید نقل‌قول کاربردی و مورد استفاده کاربر باشد و نه تعریف اغراق آمیزی از برند شما. همچنین در ارائه محتوای خود در بدنه اصلی رپورتاژ آگهی، بخش‌بندی داشته باشید تا خوانایی متن بیشتر شود و به افزایش تمرکز کاربر کمک کند.

مخاطب را به سایت خود دعوت کنید .

تلاش کنید متنی مفید در اختیار مخاطب قرار داده و او را تا مرحله آخر با خود همراه کنید. در این مرحله با دعوت او به انجام کاری (Call To Action)، هدف خود را از نوشتن رپورتاژ آگهی عملی کنید. با توجه به اینکه تا به اینجا در ذهن مخاطب، سوال یا مشکلی را ایجاد کرده‌اید، در این قسمت مخاطب ۷۰% احتمال دارد به دعوت شما پاسخ مثبت دهد.

دقت داشته باشید نیازی نیست دعوت به عمل واضح و آشکار باشد، صرفا کافی است ساده و شامل اطلاعات تماس و یا لینک وب‌سایت شما باشد تا در نهایت احتمال بازدید از سایت‌تان و فروش محصول شما افزایش پیدا کند. اغلب سایت‌های منتشرکننده به شما این امکان را می‌دهند که بین ۳ تا ۵ لینک در کل رپورتاژ اگهی خود، قرار دهید.

مزایای تبیلغات رپورتاژ آگهی

  • افزایش دانش و آگاهی کاربران
  • باقی ماندن رپورتاژ آگهی شما تا همیشه در سایت منتشرکننده
  • بازدید زیاد از رپورتاژ آگهی (سایت‌های منتشرکننده بازدید بسیار بالایی دارند.)
  • گرفتن بک لینک از سایت منتشر کننده
  • افزایش بازدید سایت شما از طریق بک لینک‌های گرفته شده از رپورتاژ آگهی
  • بهبود وضعیت سئو و ارتقای رتبه سایت در گوگل

انتخاب سایت‌های منتشرکننده که با مخاطبان شما هماهنگی داشته باشند و بازدهی لازم را ایجاد کنند، کاری نسبتا دشوار است. از طرفی نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی جذاب نیز به تمرین، تکرار و خلاقیت نیاز دارد. اگر زمان کمی در اختیار دارید و از طرفی تمایل دارید بهترین نتیجه را از انتشار رپورتاژ آگهی خود دریافت کنید، تیم تریبون می‌تواند در انجام تمامی مراحل کنار شما باشد و شما را در فرآیند نشر و اجرای کمپین رپورتاژ آگهی یاری کند.

همان طور که پیشتر گفته شد، انتخاب سایت‌های منتشرکننده برای افزایش نرخ درگیری کاربران با سایت شما، بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که تریبون با سایت‌های مطرح و پربازدید گوناگونی از جمله زومیت،دیجیاتو، نی‌نی‌سایت، خبرگزاری‌های تسنیم، انتخاب، فارس و 100ها سایت دیگر همکاری می‌کند، می‌تواند با در نظر گرفتن پرسونای شما، سایت‌های منتشرکننده متناسب را معرفی کرده و بازدید شما را به طور کارآمد افزایش دهد.

با خرید رپورتاژ خبری می‌توانید با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و کنترل‌شده، در رسانه‌های بیشتر و معتبرتری رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید و بعد از اجرای کمپین و انتشار رپورتاژ خود، به صورت لحظه‌ای، گزارش تحلیلی و دقیقی از رپورتاژ آگهی منتشرشده، دریافت کرده و بازخورد کمپین خود را به راحتی بررسی کنید. درحین تحلیل و بهینه‌سازی کمپین‌ تیم قوی تریبون کنار شما خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها