کد خبر: 534610
تاریخ انتشار :

تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی معاف شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدحسن اسدی عصر دوشنبه در پنل تخصصی گردشگری سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان اظهار داشت: آیین نامه مربوطه هم تدوین شده که به زودی در نامه ای به اداره های استانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام و رونوشت آن هم به گمرک ارسال می شود.
وی ادامه داد: این معافیت گمرکی موجب کاهش هزینه های سرمایه گذاران و تاسیسات بخش گردشگری می شود.
وی که در خصوص مشوق های سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سرمایه گذاری در هرمزگان هم گفت: اکنون نرخ سود تسهیلات بانکی 18 درصد است که سرمایه گذار بخش گردشگری در هرمزگان می تواند از 8 درصد تخفیف بهره مند شده و تسهیلات را با نرخ سود 10 درصد دریافت کند.
مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع مالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مشکل های سرمایه گذاران بروکراسی اداری و قوانین پیچیده است که این ها باید حل شود.
اسدی با اشاره به نام گذاری سال به رونق تولید بیان داشت: تا زمانی که نرخ سود تسهیلات بانکی 18 درصد و روند کارهای اداری پیچیده است سرمایه گذاران تمایلی چندانی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت و رونق تولید هم آن گونه که باید محقق نخواهد شد.
وی تاکید کرد: بایستی نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد، قوانین پیچیده ساده شده و بروکراسی اداری را اصلاح کنیم.
سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان روز دوشنبه با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان هرمزگان از امروز دوشنبه در تالار شهید آوینی بندرعباس با 6 محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزار شده است.
در آیین افتتاحیه این همایش 2 روزه که مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، سفیر ایران در قطر، سفیر آفریقا در تهران، استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در این استان سخنرانی کردند.
در بخش عصرگاهی این همایش نیز مدیران دستگاه های اجرایی هم اکنون درحال ارائه پنل های سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل و عمران شهری، صنعت، گردشگری و شیلات و کشاورزی هستند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها