کد خبر: 540217
تاریخ انتشار :

پیشنهاد یک نماینده در خصوص ساماندهی بازار مسکن و ارز

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدحسن حسینی شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح مالیات بر سود سرمایه در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است، اظهار داشت: جزئیات طرح مذکور در حال بررسی در کمیته‌تخصصی کمیسیون است و قرار است تا پس از ارزیابی کارشناسی گزارش آن در صحن علنی کمیسیون اقتصادی بررسی وبه رأی اعضای کمیسیون گذاشته شود.
وی با بیان اینکه نظر نمایندگان بیشتر بر این است تا دولت برای این موضوع لایحه‌ای به مجلس ارائه کند، ادامه داد:بهتر است دولت برای کاهش التهابات بازار مسکن، خودرو و طلا و سایر بازار‌ها لایحه مالیات بر سود سرمایه به مجلس ارائه دهد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه حوزه اخذ مالیات بر سود سرمایه باید وسیع‌تر شود، ادامه داد: باید سامانه‌هایی در بازار‌های مختلف ایجاد و به سامانه‌ای که سازمان امور مالیاتی ایجاد کرده متصل شود تا جلوی فرار‌های مالیاتی گرفته شود.
شاهرودی اضافه کرد: ضروریست تا بانک اطلاعاتی و سامانه‌هایی در حوزه مسکن، طلا، خودرو، ارز و سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا از این طریق بتوان از سود سرمایه‌ها مالیات دریافت کرد.
نماینده مردم شاهرود در مجلس با تاکید بر اینکه با مالیات بر سود سرمایه بازار‌های مختلف که نقدینگی سرگردان به سوی آن‌ها جذب شده ساماندهی می‌شوند، گفت: مالیات بر سود سرمایه در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته اخذ می‌شود؛ اگر این موضوع تصویب و اجرایی نشود بی‌شک اقتصاد کشور در بازار‌های مختلف برهم خورده و شاهد نوسانات شدید در همه بخش‌های اقتصاد کشور خواهیم بود.
منبع: تسنیم
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها