کد خبر: 540391
تاریخ انتشار :

۴ عامل افزایش قیمت خودرو در بازار

۴ عامل افزایش قیمت خودرو در بازار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، احمد محمدی انارکی با اشاره به اینکه بخش زیادی از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خودروسازی، وارداتی است، اظهار داشت: تغییرات قیمت ارز باعث افزایش قیمت تمام‎شده خودرو شده، اما دلیل اصلی اقتصادی گرانی خودرو وجود نقدینگی بالایی است که در جامعه وجود دارد، این نقدینگی محل خاصی برای سرمایه‎گذاری ندارد و بازارهای کاذبی مانند دلار، سکه، خودرو و مسکن ایجاد می‎شود.
نماینده مردم رفسنجان و انار تصریح کرد: امروز همه به‌سمت بازار خودرو روی آورده‌اند و اگر این بازار اشباع شود، نقدینگی به‌سمت بازار سایر کالاها جابه‌جا می‌شود که این امر نشانه وجود سرگردانی در جامعه است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص کسری قطعات و خودروهای ناقص کف کارخانه‌ها و شائبه احتکار خودرو در خودروسازی‌ها گفت: خودروساز در هفته حدود 15 هزار خودرو تولید می‌کند و تا بخواهد این تعداد خودرو را جابه‌جا کند ممکن است تعدادی خودرو در کارخانه موجود باشد که این مسأله ارتباطی با احتکار و دپو ندارد.
نماینده مردم رفسنجان و انار افزود: حتی اگر حدود 80 هزار خودرو ناقص کف کارخانجات وجود داشته باشد این تعداد معادل تولید یک ماه خودروساز بوده و تعداد بالایی نیست.
محمدی انارکی در پایان با بیان این‌که تردیدی نداریم که خودروسازان به‌دنبال عرضه مستمر خودرو به بازار هستند، گفت: خودروساز مایل است خودرو را به‌فروش رسانده و به پول خود دست یابد و نیز مایل است تعهدات خود را انجام دهد. قطعاً خودروهای ناقصی وجود دارد که به‌دلیل عدم تأمین قطعه وارد بازار نمی‌شوند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها