کد خبر: 542868
تاریخ انتشار :

شرکت هواپیمایی هلندی پرواز از آسمان تنگه هرمز را تعلیق کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع خبری اعلام کردند که خطوط هوایی هلندی KLM، از تردد در بخش‌هایی از خطوط هوایی ایران خودداری می‌کند.

بنابر گزارش آر. تی. ال، این خط هواپیمایی اعلام کرده است که بر فراز تنگه هرمز پرواز نمی‌کند. امنیت برای این شرکت اولویت دارد و به دقت تحولات را زیرنظر دارد و اقدامات را به شیوه‌ای برنامه ریزی می‌کند که امنیت پرواز تضمین شود.

این شرکت هوایی در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر کرده، اعلام کرده است: «حادثه ای که برای پهپاد رخ داد، دلیل پرواز نکردن بر فراز این منطقه است.»

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا هم بامداد امروز (جمعه) با صدور بخشنامه‌ای عبور هواپیماها و پروازهای خطوط هوایی این کشور از بخش‌هایی از حریم هوایی ایران را متوقف کرد. این بخشنامه اضطراری شامل مسیر هوایی عبوری بر فراز تنگه هرمز و دریای عمان که توسط جمهوری اسلامی ایران کنترل می‌شود بوده و از شرکت‌های هوایی آمریکا خواسته شده تا ضمن عبور نکردن از حریم هوایی جنوب ایران، مسیر جایگزینی برای پروازها خود پیدا کنند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.» بر این اساس، این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفته و ساقط شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها