کد خبر: 548742
تاریخ انتشار :

کاهش شدید قیمت هندوانه و سیب زمینی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مصطفی دارائی نژاد با اشاره به کاهش ۱۰۰۰ تومانی قیمت سیب زمینی نسبت به هفته گذشته، گفت: عرضه زیاد باعث کاهش قیمت این محصول شده و نرخ آن بزودی به کیلویی ۲۰۰۰ تومان هم خواهد رسید ضمن اینکه درحال حاضر قیمت سیب زمینی کهنه در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۲۵۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه قبلا پیش بینی کرده بودیم قیمت سی۵۰ب زمینی تا ۱۵ مرداد به ۳۰۰۰ تومان می رسد، اما این اتفاق زودتر رخ داد، افزود: هم اکنون حدود ۱۰۰ کامیون در انتظار تخلیه هستند و شرایط بازار در حدی خراب است که اگر تدبیری برای صادرات نشود سیب زمینی کاران به شدت متضرر خواهند شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه قیمت سیب زمینی در ادامه روند نزولی خود به کیلویی ۳۰۰۰ تومان رسیده است، گفت: قیمت هندوانه در میدان بارفروشان به کیلویی ۵۰۰ تومان رسیده است.

این فعال بخش خصوصی همچنین از کاهش قیمت پیاز، گوجه فرنگی و خیار خبر داد و افزود: پیاز حدود ۳۰ درصد، گوجه فرنگی حدود ۴۰ درصد و خیار ۵۰ درصد نسبت به هفته گذشته ارزان شده اند و هم اکنون قیمت هرکیلوگرم پیاز بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و خیار ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

به گفته دارائی نژاد قیمت تمامی میوه ها نیز در مجموع ۱۰ درصد نسبت به هفته قبل دچار افت شده است.

وی با بیان اینکه هندوانه ۸۰ درصد افت نرخ داشته است، افزود: قیمت هرکیلوگرم هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره بار به ۵۰۰ تومان رسیده و حدود سه روز است که ۱۰۰ کامیون منتظر تخلیه هستند اما خریداری وجود ندارد.

این مقام مسئول از عدم اجرای الگوی کشت در کشور انتقاد کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئول این امر است و باید به کشاورزان کمک کند باید کشت با توجه به نیاز داخل و صادرات انجام شود درحال حاضر این محصولات می بایست از کشور صادر می شدند تا به کشاورزان آسیبی وارد نمی شد اما متاسفانه شاهد نابه سامانی در این حوزه هستیم.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها