کد خبر: 553220
تاریخ انتشار :

نحوه انتخاب رئیس‌کل بانک مرکزی تغییر کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: ماده ۵ طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در نشست امروز بررسی و بندهای (ب) و (پ) آن اصلاح و به تصویب رسید.
وی افزود: در بخش تعیین ارکان بانک مرکزی ۲ نفر به اعضای غیراجرایی هیئت عالی افزوده شدند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یک نماینده با معرفی رئیس قوه قضاییه و یک اقتصاددان در حوزه امور مالی به پیشنهاد ۳ اتاق و تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی به هیئت عالی بانک مرکزی اضافه شدند.
وی اظهار داشت: یکی از تغییرات اساسی در طرح بانکداری اسلامی انجام شد و به موجب آن اعضای هیئت غیراجرایی بانک مرکزی از ۴ به ۶ نفر و اعضای هیات عالی به صورت کلی یعنی اجرایی و غیراجرایی هم به ۹ نفر افزایش پیدا کردند.
حسینی‌شاهرودی با اشاره به تغییرات بند (پ) ماده ۵ طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران هم گفت: تغییر بعدی در نحوه انتخاب رئیس بانک مرکزی انجام شد، در گذشته به پیشنهاد رئیس جمهور و تایید هیئت اجرایی رئیس بانک مرکزی انتخاب می شد اما اکنون بعد از اصلاح، اشخاصی به پیشنهاد اعضای هیئت اجرایی و حداقل با ۳ رای به رئیس جمهور معرفی می‌شوند و در نهایت رئیس بانک مرکزی توسط رئیس جمهور از میان این افراد انتخاب می‌شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها