کد خبر: 555536
تاریخ انتشار :

سرمایه گذاری کم ریسک

4 استراتژی برای سرمایه گذاری کمتر استرس زا

4 استراتژی برای سرمایه گذاری کمتر استرس زا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

4 استراتژی برای سرمایه گذاری کمتر استرس زا

روش و استراتژی هایی برای نگاه دقیق و آینده نگرانه به بازار بورس و اوراق بهادار

مانند همه مسائل مربوط به پول ، سرمایه گذاری می تواند منبع استرس بسیاری از ما باشد. دنبال کردن جدیدترین روند سرمایه گذاری ، خریدن داغ ترین سهام ، مقایسه نمونه کارها با همکاران ما وسوسه کننده است و نگران این هستیم که آیا به اندازه کافی پول پس انداز می کنیم. و گرچه هیچ راه درست و نادرست برای سرمایه گذاری وجود ندارد ، اما مراحلی وجود دارد که می توانیم برای کاهش استرس خود استفاده کنیم.

مرحله شماره 1: هیجانی تصمیم نگیرید

انتظار برای بالا یا پایین بورس سهام می تواند شما را از استرس فلج کند و شما را به حدس دوم برساند. بعلاوه ، اگر قصد سرمایه گذاری در طول عمر خود را دارید ، خریدن مداوم و فروش زیاد آن در طی دهه ها کار سختی خواهد بود (اگر غیرممکن نباشد).

در حقیقت ، بسیاری از افراد به دنبال تحرکات روزمره بازار گرفتار می شوند و در نهایت برعکس آن را انجام می دهند: وقتی بازار سقوط می کند کم میفروشند زیرا در مورد ضررهای احتمالی استرس دارند و هنگام خرید بالا می روند. بازار در حال صعود است زیرا آنها نگران هستند که دستاوردهای خود را از دست بدهند. به علاوه ، این ترفندهای ساده می تواند به شما در تنظیم آینده اقتصادی بهتر کمک کند.

مرحله شماره 2: متعادل باشید

یک راه برای استرس از تصمیم گیری در مورد زمان سرمایه گذاری پول این است که "به طور متوسط ​​وارد بازار شوید" - یعنی مقدار مشخصی را بطور مرتب مثلا 1 میلیون تومان را هر دو هفته یا یک بار در ماه سرمایه گذاری کنید. در حقیقت ، بیشتر بنگاه های سرمایه گذاری به شما امکان می دهند این فرآیند را به صورت خودکار انجام دهید تا مبلغ از پیش تعیین شده شما با هر فرکانس انتخاب شده از حساب بانکی شما خارج شود. انجام این کار می تواند به رفع نگرانی و هوشیاری لازم برای تلاش برای سرمایه گذاری در زمان خود کمک کند.

مرحله شماره 3: استفاده از سرمایه‌ های شاخص

نه تنها خرید سهام جداگانه به تحقیقات زیادی نیاز دارد بلکه باید در بالای اخبار مربوط به شرکتهایی که در آن سرمایه گذاری می کنید بمانید. به جای این که تمام تلاش خود را انجام دهید ، می توانید در صندوق های شاخص منفعل سرمایه گذاری کنید (یا بورس اوراق بهادار - صندوق های معامله شده) که عملکرد بازار سهام را ردیابی می کنند (کمتر از آنچه که معمولاً هزینه مدیریتی بسیار اندک است). در حالی که شما با این رویکرد بازار سود بسیار زیادی را نخواهید کرد ، می توانید مطمئن باشید که بازده شما با بازار مطابقت دارد. با این گفته ، بسیاری از محصولات سرمایه گذاری در خارج از کشور با برچسب "فهرست" روی آنها وجود دارد ، بنابراین ایده خوبی است که اگر مطمئن نیستید کدام یک برای شما مناسب است با یک متخصص سرمایه گذاری صحبت کنید.

مرحله 4: اهداف خود را بدانید و تحمل ریسک را انجام دهید

اگر 25 سال سن دارید و چهار دهه از بازنشستگی فاصله دارید ، احتمالاً سبد سرمایه گذاری شما می تواند ریزش بزرگی در بورس کالا ایجاد کند. اما اگر 65 سال دارید و می خواهید از سبد خرید خود شروع به برداشت کنید ، ممکن است بخواهید نگرانی اضافی شما از تماشای سبد سهام خود را در نوسان نشان ندهید. برای جلوگیری از این فشارهای ناخواسته ، بهتر است اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری های شما با اهداف شما مطابقت دارد و تحمل ریسک را برای مرحله زندگی خود دارید. این ممکن است به معنای کاهش قرار گرفتن در معرض سهام شما در بورس سهام و افزایش قرار گرفتن در معرض درآمد ثابت باشد. اگر مطمئن نیستید که اهداف خود را با نمونه کار خود مطابقت دهید ، می توانید برای کمک به شما با یک برنامه ریز مالی یا یک متخصص سرمایه گذاری صحبت کنید. اما در مرحله اول ، آنچه شما باید قبل از کار با یک مشاور مالی بدانید وجود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها