کد خبر: 558470
تاریخ انتشار :

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: ترانزیت هوایی به توسعه چابهار شتاب می‌دهد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: ترانزیت هوایی به توسعه چابهار شتاب می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی‌دولت، منطقه آزاد چابهار به عنوان یک سازمان توسعه محور در تنها بندر اقیانوسی ایران، در نقشه راه خود، ايفاي نقش در اقتصاد ملي را تعریف کرده و در چارچوب همین رویکرد، حرکت می کند. توسعه زيرساختهاي ترانزيتي يعني بهبود کيفيت جاده ها، توسعه ظرفيت بندر، اتصال به شبکه ريلي و همچنین ایجاد فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار از جمله اقدامات مهم این سازمان در طول سال های اخیر، محسوب می شود.

عبدالرحیم کردی، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به ضرورت ایجاد فرودگاه چابهار گفت: اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری در چابهار براساس آنچه تعریف کرده‌ایم پیش برود و سایر ظرفیت‌های این منطقه خصوصا در حوزه گردشگری و ارتباط با دنیای خارج در راستای ماموریتی که برای این منطقه تعریف شده است، به درستی محقق شود، سهولت رفت و آمد به چابهار و امکانات زیرساختی اقامت و حمل و نقل، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: از سال‌های گذشته، موضوع حمل و نقل در قالب یک فرودگاه بین‌المللی در چابهار مورد پیگیری و توجه مدیران وقت بوده است.

او با بیان اینکه فرودگاه نظامی کنارک اگرچه در حال حاضر، فعال است اما به دلیل فاصله‌ای که با شهر چابهار دارد و خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار واقع شده، از برخی مزایا و ظرفیت‌هایی مطلوب، محروم مانده است، گفت: بنابراین براساس پیگیری‌هایی که در سال‌های پیش صورت گرفته بود، در سال۹۵ موافقت اصولی ساخت یک فرودگاه بین‌المللی در چابهار صادر شد.

کردی با اشاره به اینکه فرودگاه بین المللی چابهار در خارج از محدوده منطقه آزاد قرار داشت ادامه داد: شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان متولی و مجری این مساله، تعیین شد و بخشی از فرآیند کار در طول ۲سال گذشته انجام پذیرفت.

وی ادامه داد : به دلیل آن که این فرودگاه نقشی مهم و حیاتی برای منطقه آزاد چابهار دارد، سال گذشته با وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندار سیستان و بلوچستان توافق‌نامه‌ای را در اسفندماه سال گذشته به امضا رساندیم که براساس آن، مجری و سرمایه‌گذار این فرودگاه، سازمان منطقه آزاد چابهار تعریف شد و از آن زمان، موضوع صدور موافقت‌ اصولی و مباحث مربوط به طراحی و ساخت این پروژه در دستورکار قرار گرفت.

کردی همچنین یادآور شد: خوشبختانه در ابتدای مهرماه جاری، توانستیم موافقت‌ اصولی به نام سازمان منطقه آزاد چابهار را با حمایت و همراهی وزیر محترم راه و شهرسازی ، مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و استاندار سیستان و بلوچستان از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنیم.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه موضوع طراحی وسرمایه‌گذاری از طریق فاینانس با دو مجموعه خارجی در حال مذاکره است، گفت: همچنین با سرمایه‌گذاران داخلی نیز گفتگو هایی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه برآورد ما در فاز اول این پروژه حداقل ۵۵۰ میلیارد تومان است، گفت: اگرچه براساس طرحی که نهایی خواهد شد، این عدد طبیعتا در فازبندی‌های بعدی تغییر خواهد کرد، اما با این مبلغ و براساس طرح اولیه و با برنامه‌ریزی برای پذیرش یک میلیون مسافر در سال، سازمان منطقه آزاد چابهار آمادگی اجرای این پروژه را به لحاظ مالی و فنی دارد.

کردی در پایان تاکید: تردیدی نیست که با عملیاتی شدن و بهره برداری از فرودگاه بین المللی چابهار،ترانزیت هوایی باعث شتاب در توسعه چابهار ، خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها