کد خبر: 559980
تاریخ انتشار :

شبکه فرانسوی: آرامش به بازار ارزی ایران بازگشته است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در گزارش یورونیوز آمده است: بعد از آنکه عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران بطور تلویحی از کاهش محدودیت های تبادلات ارزی خبر داد، روند کاهشی ارزهای جهانی در بازارهای رسمی و غیر رسمی ایران شدت گرفته است.

بانک مرکزی ایران نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سنا را با یکصد تومان کاهش نسبت به روز گذشته (سه‌شنبه ) به پایین‌ترین سطح در ۵۰ روز گذشته رساند و متعاقب آن نرخ دلار آزاد نیز به پایین ترین سطح خود در ۵۸ روز گذشته رسید.

اکنون در بازار آزاد ایران، هر دلار آمریکا به قیمت یازده هزار و یکصد تومان داد و ستد می شود که این رقم در دو ماه گذشته بی سابقه بوده است.

علاوه بر آن، ثبات در بازار ارزی ایران موجب شده است تا آرامش نسبی به اقتصاد ایران بازگردد.

همزمان بهای فروش هر یورو نیز به کمتر از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. در بازار رسمی نیز بانک مرکزی ایران بهای عرضه یورو را با ۵۰ تومان کاهش در مقایسه با معاملات روز سه‌شنبه به ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان رساند.

همزمان با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز کاهش یافت بطوری هر قطعه تمام سکه طلا تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان افت کرد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به کمتر از ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته خروج کشورش از برجام را اعلام و تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند و این موضوع موجب افزایش قیمت دلار و ارزهای معتبر جهانی در بازارهای ارزی ایران شد.

دولت ترامپ پس از روی کار آمدن، سیاست «اول آمریکا» را اجرا کرد و اعمال فشار حداکثری را در پیش گرفت که باعث افزایشی دست اندازی و درازدستی مدیریتی آمریکا در جهان شد. رفتارهای قلدرمآبانه آمریکا حتی همپیمانان این کشور را نیز آزرده است. از سوی دیگر برخی دیگر از همپیمانان آمریکا هم هستند که همچنان در کنار این کشور ایستاده اند و چنین رفتارهایی را کاملاً تأیید می کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها