کد خبر: 567488
تاریخ انتشار :

شرکت ملی گاز در شرایط تحریمی رکورد زد/بخش اعظم قطعات بومی سازی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید توکلی بعدازظهر دوشنبه روز دوشنبه در محل منطقه ۲ عملیات انتقال گاز اظهار داشت: خوشبختانه امسال مانند سال‌های گذشته شرکت انتقال گاز ایران تمام تعمیرات و اقدامات مرتبط با نگهداری تعمیرات شبکه را انجام داده است.

وی افزود: تفاوت امسال با سال‌های گذشته در این است که با توجه به محدودیت‌های تحریم‌ها تمام تغییرات در تجهیزات توسط شرکت‌های دانش بنیان و دانش محور داخلی انجام شده و هیچ‌گونه وابستگی به شرکت‌های خارجی نداشتیم⁦.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته با افزایش رکورد در تولید گاز مواجه بودیم، ادامه داد: شبکه برای افزایش تولید گاز در بالا دست آماده است تا این مقدار تولید افزایش یابد و شبکه آمادگی لازم برای انتقال گاز را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت انتقال گاز بالغ بر ۳۰۵ توربو کمپرسور و ۸۵ ایستگاه تقویت فشار گاز مجهز است، اضافه کرد: این شرکت با کسب رتبه نخست در شبکه انتقال و ایستگاه تقویت فشار در آسیا، رتبه چهارم در جهان را به لحاظ حجم تأسیسات کسب کرده است.

توکلی ابراز داشت: با توجه به آنکه حجم بسیاری از تأسیسات و تجهیزات شرکت انتقال گاز به تکنولوژی بالا (های‌تک) نیاز دارد اما تعمیرات آن توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات سال‌های اخیر در راستای «رونق تولید» است، تصریح کرد: در سال جاری بخش اعظم قطعات وابسته درون سازی شده و با تکیه بر خودکفایی توانستیم این قطعات را در شبکه آزمایش کنیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با تاکید بر ضرورت توجه به توانمند سازی‌های محلی در مناطق انتقال گاز گفت: با توانمند سازی و تکیه بر نیروها و پتانسیل‌های محلی می‌توان به یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عدالت اجتماعی دست یافت که این مهم از اولویت‌های شرکت انتقال گاز ایران است.

وی با اشاره به جذب سرمایه و تکیه بر نیروهای پرتوان و متخصص محلی افزود: با تمرکز زدایی در کلان شهرها می‌توان به توسعه توانمندسازی محلی که یکی از شاخص‌های عدالت اجتماعی است، دست یافت.

توکلی با بیان اینکه توانمندسازی محلی می‌تواند به رونق اقتصادی در شهرهای کوچک که دارای مراکز و تأسیسات انتقال گاز هستند، اضافه کرد: با برنامه ریزی مدون و استراتژیک و شناسایی و استفاده از پتانسیل نیروهای انسانی پرتوان، خلاق و متخصص می‌توان شاهد مهاجرت معکوس در شهرهای کوچک باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها