کد خبر: 582810
تاریخ انتشار :

پشت پرده گرانی خودرو + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جهانبخش محبی‌ نیا اظهار کرد: متاسفانه ما چرخه معیوبی را در اقتصاد کشور شاهد هستیم که به شکل ناگهانی با یک افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها مواجه می‌شویم و بعد در فاصله زمانی یک تا دو ماه این افزایش قیمت به سایر کالاها و خدمات نیز تسری می‌یابد؛ این افزایش قیمت بی‌دلیل عادت اقتصاد ماست و این بار هم از بازار خودرو شروع شده است.

وی افزود: براساس الگوی پیشین یک و نیم ماه بعد از افزایش قیمت خودرو، قیمت سایر اقلام مثل روغن، برنج، گندم و حتی مهر نماز هم از این افزایش قیمت‌ها تأثیر می‌گیرد و این در شرایطی اتفاق می‌افتد که مردم با بیکاری، بحران کرونا و هزار و یک بدبختی مواجه هستند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس با بیان اینکه بدون شک دسیسه‌ای پشت افزایش قیمت خودرو است، یادآور شد: دلالانی هستند که به این روش حسادت خود را نسبت به رونق بورس نشان می دهند، در واقع افزایش قیمت خودرو واکنش دلالان به رونق بورس و پارو کردن نقدینگی است.

محبی‌ نیا در پایان تاکید کرد: دولت باید حواسش باشد دلالانی که فرمان حرکت بازار در دستشان است این موفقیت نسبی در بازار بورس را به هم نریزند. انتظار داریم دولت با هوشیاری در یک و نیم سال آخر فعالیت خود اجازه بازیهای سیاسی در این عرصه را ندهد.

مردم با بازار کاذبِ قیمت خودرو مبارزه منفی کنند

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس نیز گفت: مردم باید با بازار کاذبِ قیمت خودرو مبارزه منفی کنند، البته تا صنعت خودرو کشور اصلاح نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت چرا که با هیچ مدل قیمت گذاری سازگار نیست.

حمیدرضا فولادگر در نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر بالا رفتن بی سابقه قیمت خودرو و از جمله پراید، اظهار کرد: توصیه بنده این است که پراید ۹۰ میلیونی را نخرید چرا که قیمت کارخانه ای این خودر اینقدر نیست و مردم باید با این بازار کاذبِ قیمت خودرو مبارزه منفی کنند. البته تا صنعت خودروسازی کشور اصلاح نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت چرا که با هیچ مدل قیمت گذاری سازگار نیست.

وی با بیان اینکه نباید صنعت خودروسازی کشور دولتی باشد، افزود: به جای واردات خودروهای خارجی باید صنعت خودرو را رقابتی کنیم چون هم اکنون هیچ رقابتی در این صنعت وجود ندارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها