کد خبر: 589318
تاریخ انتشار :

پیش فروش ایران خودرو با قیمت های شگفت انگیز + جزئیات

پیش فروش ایران خودرو با قیمت های شگفت انگیز + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مهندس رحیمی در نشست آنلاین نیازهای ایران خودرو با اشاره به برنامه‌ همکاری‌های شرکت ایران خودرو با بخش‌های علمی و تحقیقاتی کشور، گفت: ما تفاهمنامه‌های مختلفی با بخش‌های هوافضای سپاه، جهاد دانشگاهی، سازمان انرژی اتمی، دانشگاه علم و صنعت و سازمان صنایع دفاعی برای توسعه فناوری‌های مورد نیاز این شرکت منعقد کردیم.

وی توسعه موتورهای کم مصرف، گیربکس، تولید باتری‌های برقی موتور سیکلت و خودروهای برقی و تست و مهندسی شامل ساخت تونل باد را از زمینه‌های همکاری شرکت ایران خودرو با سازمان هوافضا سپاه نام برد و اظهار کرد: با جهاد دانشگاهی در زمینه‌های طراحی و توسعه خودرو متصل، ساخت کاتالیست، مواد پلیمری، تجهیزات و ماشین‌آلات تولید و خودروهای برقی و باتری تفاهمنامه‌هایی به امضا رسیده است.

رحیمی یادآور شد: برخی از این تفاهمنامه‌ها تبدیل به قرارداد شده و وارد فاز عملیاتی شده است.

مدیر پیش توسعه و تکوین محصولات ایران خودرو بااشاره به زمینه‌های همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: با تفاهمنامه‌ای که با این معاونت منعقد کردیم مقرر شد در زمینه طراحی و تولید خودروهای ارزان نرخ همکاری‌های مشترکی صورت گیرد که در این راستا کمیته مشترکی میان این شرکت و معاونت علمی تشکیل شده است.

رحیمی از تولید نخستین نمونه خودرو ارزان نرخ با همکاری شرکت ایران خودرو با معاونت علمی طی ۶ ماه آینده تولید خواهد شد.

وی از احیا پلتفرم L۹۰ با محوریت سازمان گسترش و نوسازی و توسعه فناوری‌های خودرویی را از زمینه‌های همکاری شرکت ایران خودرو با دانشگاه علم و صنعت نام برد.

رحیمی ادامه داد: ما برای توسعه محصولات خود اقدام به طراحی و تدوین نقشه راه‌هایی درحوزه موتور، گیربکس، سوخت‌های جایگزین برقی و هیبریدی کردیم. بر این اساس طراحی و ساخت موتورهای کم مصرف در راستا کاهش مصرف سوخت را در دستور کار داریم.

وی حداکثر بهره‌برداری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع دفاعی و نظامی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را از رویکردهای شرکت ایران خودرو در اجرای اهداف این شرکت نام برد و یادآور شد: در این راستا تولید خودرو K۱۳۲ تا پایان سال ۱۳۹۹ و K۱۲۵ تا پایان سال ۱۴۰۰ را در دستور کار داریم و عمق ساخت داخل قطعات این خودروها ۹۰ درصد است.

رحیمی سطح استاندارد این دو خودرو را یورو ۵ اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در ساخت پلتفرم‌های جدید خودروهای تولید شرکت ایران خودرو مشخصه‌هایی چون نرخ تمام شده، عمق ساخت داخل، قابلیت برقی‌سازی و قابلیت پوشش سوخت‌های جایگزین مد نظر قرار گرفته است.

مدیر پیش توسعه و تکوین محصولات ایران خودرو، تولید گیربکس‌های ۶ دنده را از دیگر برنامه‌های این شرکت نام برد و اضافه کرد: تا انتهای سال ۱۳۹۹ این نوع دنده‌ها وارد چرخه تولید و از آنها در خودروهای دنا و دنا پلاس استفاده می‌شود.

وی همچنین به تلاش این شرکت در زمینه تولید خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعاتی که بر بازار جهانی خودروهای برقی داشتیم برنامه زمان بندی ما در این عرضه تدوین شد که بر این اساس در سال ۲۰۲۵ میران تولید خودروهای برقی ۷ درصد و تا سال ۲۰۳۰ این میزان به ۱۲ تا ۱۴ درصد خواهد رسید

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها