کد خبر: 590495
تاریخ انتشار :

آینده بورس چگونه خواهد بود؟ / آیا روند رو به رشد ادامه می‌یابد؟

آینده بورس چگونه خواهد بود؟ / آیا روند رو به رشد ادامه می‌یابد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دکتر حمید میرمعینی در خصوص آینده بازار بورس بیان کرد: برای پیش بینی بازار بورس باید یک سری از مولفه ها را که تاکنون بازار سرمایه با آن رشد کرده است از لحاظ سیاسی و اقتصادی بررسی کرد. با توجه به وضعیتی که در بازار بورس حاکم است، سرمایه گذاری در این حوزه همراه با ریسک می باشد.

کارشناس بازار پول و سرمایه با اشاره به تقاضای مردم در سرمایه گذاری در بازار بورس گفت: با توجه به اینکه جریان نقدینگی به سمت بازار سرمایه و بورس هدایت شده است، مردم در التهابات ورود به بورس هستند. افراد با سطح دانش های گوناگون و مبالغ مختلف در این بازار سرمایه گذاری کردند. وی افزود: در این ماه های اخیر با توجه به حمایت های دولت از بازار ارز و همچنین شاخص تورم و قیمت ارز، مردم انتظارات فراوانی از آینده اقتصادی ایران دارند.

میرمعینی درباره آینده و رشد بورس عنوان کرد: به هرحال بازار سرمایه همان اندازه که بازده دارد همانقدر نیز وارد فاز ریسک شده است و یک مقدار پیش بینی در مورد آینده آن سخت و مشکل است. البته می توان گفت این روند رشد باثباتی که از ابتدای سال تاکنون با آن روبه رو بودیم خیلی ادامه دار نخواهد بود، بنابراین مردم باید مخاطرات این بازار را در نظر بگیرند تا با ورود به آن متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه آینده بازار بورس به عوامل دیگری نیز بستگی دارد؛ افزود: یکی از شاخص های متغییر در بازار ارز و بورس بستگی به عوامل سیاسی و به خصوص نحوه مدیریت بانک مرکزی و دولت دارد که چقدر می توانند این نرخ ارز را باثبات نگه دارند و جلوی تغییرات انفجاری و هیجانی را بگیرند.

میرمعینی تصریح کرد: آنچه به طور کامل در بازار سرمایه کشور ما مشخص است، ارزش و قیمت گذاری در مبالغ بیشتر و ارز بالاتر است، تحلیلگران و فعالان اقتصادی با توجه به این شاخصه ها در بازار بورس سرمایه گذاری می کنند. آن ها عمدتا قیمت ارز را بالاتر از این قیمت هایی که وجود دارد، می بینند و ممکن یک مقداری وارد فضای رسیک کردن می شوند.

این کارشناس بازار پول با اشاره حمایت های دولت از بازار سرمایه گفت: در ابتدا دولت باید سعی کند تا جریان نقدینگی به سمت بازارهای موازی ورود پیدا نکند و التهابات بیشتری را در بازار ارز و مسکن ایجاد نکند. همچنین دولت بخاطر کسری بودجه و مشکلات مالی بتواند تأمین مالی مناسبی را از بازار سرمایه به دست آورد که این مورد نیاز به تدبیر بالا و سطح مدیریت حساسی است تا به نوعی جریان نقدینگی را در کشور ماندگار کند و از طرفی نیز بازده مناسبی را به سرمایه گذاران بدهد.

میرمعینی اظهار کرد: مهمترین مسئله ای که اکنون در بازار سرمایه حاکم است، اتفاقات سیاسی و تاثیرگذاری آن در بازار سرمایه گذاری است. اگر کشور دچا تنش های سیاسی نگردد، بازار سرمایه نه به شدت گذشته ولی با شیب ملایم تری روند روبه رشد را خواهد داشت.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها